Bitteliten
Del 31 sitter etter impelleren (propellen) i vannjeten - så jeg tror ikke kraften tas opp der. Jeg har ikke sett på impelleren i detalj - men det kan jo være et gummiboss på den som tar opp kreftene.
Det føles ikke greit å kjøre disse på maks turtall hele tiden. Min 285 voblet på kjølen i maks fart (GPS målt til 43 knop). Det er bra fort i en liten RIB.
Morsomt leketøy - er som en rask motorsykkel. Ungene hadde stor glede av den - var liksom ikke noe poeng å kjøre omkapp med andre joller.. Samtidig er det en veldig trygg jolle - tung og god i sjøen. har kjørt Gule Humpen i kuling med den
Mener å huske at på nyere utgaver var den en nøkkel man kunne bruke på ECUen for å redusere effekten - men det kan være jeg husker feil.
Smøring av pakkboksen på akslingen er heller ikke helt patent på disse. Det er en fjærbelasta fettboks som lissom skal presse fett ned i pakkboksen.
Vi sleit også med TPS sensoren (throtle position sensor). Motoren mista signal på hva gassposisjonen var - og da stoppa motoren. Ganske spennende når dette skjer i 30 knop... Også er det en mikrobryter på gasshendelen som gir signal om at hendelen står i nøytral som har lett for å knekke. Bytta den et par ganger.