Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Del 31 sitter etter impelleren (propellen) i vannjeten - så jeg tror ikke kraften tas opp der. Jeg har ikke sett på impelleren i detalj - men det kan jo være et gummiboss på den som tar opp kreftene.

 

Det føles ikke greit å kjøre disse på maks turtall  hele tiden. Min 285 voblet på kjølen i maks fart (GPS målt til 43 knop). Det er bra fort i en liten RIB. 

Morsomt leketøy - er som en rask motorsykkel. Ungene hadde stor glede av den - var liksom ikke noe poeng å kjøre omkapp med andre joller.. Samtidig er det en veldig trygg jolle - tung og god i sjøen. har kjørt Gule Humpen i kuling med den :smiley:

 

Mener å huske at på nyere utgaver var den en nøkkel man kunne bruke på ECUen for å redusere effekten - men det kan være jeg husker feil.

 

Smøring av pakkboksen på akslingen er heller ikke helt patent på disse.  Det er en fjærbelasta fettboks som lissom skal presse fett ned i pakkboksen. 

 

Vi sleit også med TPS sensoren (throtle position sensor). Motoren mista signal på hva gassposisjonen var - og da stoppa motoren. Ganske spennende når dette skjer i 30 knop... Også er det en mikrobryter på gasshendelen som gir signal om at hendelen står i nøytral som har lett for å knekke. Bytta den et par ganger. 

Bitteliten

Bitteliten

Det føles ikke greit å kjøre disse på maks turtall  hele tiden. Min 285 voblet på kjølen i maks fart (GPS målt til 43 knop). Det er bra fort i en liten RIB. 

Morsomt leketøy - er som en rask motorsykkel. Ungene hadde stor glede av den - var liksom ikke noe poeng å kjøre omkapp med andre joller.. Samtidig er det en veldig trygg jolle - tung og god i sjøen. har kjørt Gule Humpen i kuling med den :smiley:

 

Mener å huske at på nyere utgaver var den en nøkkel man kunne bruke på ECUen for å redusere effekten - men det kan være jeg husker feil.

 

Smøring av pakkboksen på akslingen er heller ikke helt patent på disse.  Det er en fjærbelasta fettboks som lissom skal presse fett ned i pakkboksen. 

 

Vi sleit også med TPS sensoren (throtle position sensor). Motoren mista signal på hva gassposisjonen var - og da stoppa motoren. Ganske spennende når dette skjer i 30 knop... Også er det en mikrobryter på gasshendelen som gir signal om at hendelen står i nøytral som har lett for å knekke. Bytta den et par ganger. 

Bitteliten

Bitteliten

Det føles ikke greit å kjøre disse på maks turtall  hele tiden. Min 285 voblet på kjølen i maks fart (GPS målt til 43 knop). Det er bra fort i en liten RIB. 

Morsomt leketøy - er som en rask motorsykkel. Ungene hadde stor glede av den - var liksom ikke noe poeng å kjøre omkapp med andre joller..

 

Mener å huske at på nyere utgaver var den en nøkkel man kunne bruke på ECUen for å redusere effekten - men det kan være jeg husker feil.

 

Smøring av pakkboksen på akslingen er heller ikke helt patent på disse.  Det er en fjærbelasta fettboks som lissom skal presse fett ned i pakkboksen. 

 

Vi sleit også med TPS sensoren (throtle position sensor). Motoren mista signal på hva gassposisjonen var - og da stoppa motoren. Ganske spennende når dette skjer i 30 knop... Også er det en mikrobryter på gasshendelen som gir signal om at hendelen står i nøytral som har lett for å knekke. Bytta den et par ganger. 

Bitteliten

Bitteliten

Det føles ikke greit å kjøre disse på maks turtall  hele tiden. Min 285 voblet på kjølen i maks fart (GPS målt til 43 knop). Det er bra fort i en liten RIB. 

Morsomt leketøy - er som en rask motorsykkel. Ungene hadde stor glede av den - var liksom ikke noe poeng å kjøre omkapp med andre joller..

 

Mener å huske at på nyere utgaver var den en nøkkel man kunne bruke på ECUen for å redusere effekten - men det kan være jeg husker feil.

 

Smøring av pakkboksen på akslingen er heller ikke helt patent på disse. Vår pakkboks dryppa alltid.

 

 

Vi sleit også med TPS sensoren (throtle position sensor). Mortoren mista signal på hva gassposisjonen var - og da stoppa motoren. Ganske spennende når dette skjer i 30 knop...

Bitteliten

Bitteliten

Det føles ikke greit å kjøre disse på maks turtall  hele tiden. Min 285 voblet på kjølen i maks fart (GPS målt til 43 knop). Det er bra fort i en liten RIB. 

Morsomt leketøy - er som en rask motorsykkel. Ungene hadde stor glede av den - var liksom ikke noe poeng å kjøre omkapp med andre joller..

 

Mener å huske at på nyere utgaver var den en nøkkel man kunbe bruke på ECUen for å redusere effekten - men det kan være jeg husker feil.

 

Smøring av pakkboksen på akslingen er heller ikke helt patent på disse. Vår pakkboks dryppa alltid.

 

 

Vi sleit også med TPS sensoren (throtle position sensor). Mortoren mista signal på hva gassposisjonen var - og da stoppa motoren. Ganske spennende når dette skjer i 30 knop...



×
×
  • Create New...