Jutta Startet 14.November.2019 Link til dette innlegget Startet 14.November.2019 Hei alle. Jeg tar gjerne i mot innspill og tips til hvordan løse mitt problem. På tampen av sesongen merket jeg meg følgende: båten lå å trakk akterover i fortøyningene ved brygga selv om giret var i fri. Jeg slo giret akterover, noe som virket som normalt. Forover gikk også greit, men jeg syntes det var mer vibrasjon enn normalt ved igangsetting forover. Jeg har etter denne siste turen sjekket litt mer uten å bruke båten noe særlig, og jeg konkluderer med at følgende er tilfellet per i dag: 1) Aksling roterer relativt hurtig når giret er i fri. Jeg har lest noen stedet at en rotasjon per sek ikke er uvanlig, og at aksling vil stoppe om man holder den med hånda. Vel min aksling roterer fortere enn dette og det frister ikke særlig å forsøke å holde den igjen med hånda). 2) Jeg kan slå revers tilsynelatende som normalt. 3) Jeg kan også sette i gang forover, men da er det mer vibrasjon enn vanlig, og det føles ikke helt bra. Ingen nevneverdige ulyder vel å merke annet enn støyen i interiør osv av selve vibrasjonene. 4) Jeg har sjekket gir wire, den virke tilsynelatende som normalt. Ikke noe slakk eller synlig utavstilling. 5) Det er olje på girkassen. Merket meg ikke noe unormalt med den. Tanker om hva som er galt, og ellers noen tips til enkel feilsøking, før den går til verksted ? (Jeg er ikke mekaniker og har begrenset med tid til å gjøre mye selv). Mvh Jutta Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 15.November.2019 Link til dette innlegget Svart 15.November.2019 Hei, Du kan lesa litt her: Sitér dette innlegget Link to post
Jutta Svart 15.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.November.2019 Takk for det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.