Jump to content

Edit History

Petterøe

Petterøe

Monterte denne 140 hestern ny i vår, og har bare godt å si om motoren etter denne sesongen. Den står i en Ibiza 20 Touring, og passer fint til båten. Gjør ca 35 - 36 knop med motoren. Kunne sikkert presset sitronen litt mer med propellskifte, men høy toppfart er ikke min greie. Motoren tar lastet båt fint opp i plan, men så har jeg også flaps på Ibizaen da. 

Pratet litt med mekanikerne hos min Suzukiforhandler om 150 hk kunne være et alternativ. De var klare på at bensinforbruket i 140'en er betydelig lavere. Er glad jeg valgte den letteste motoren, fordi Ibizaen ligger dypt nok der bak med 140 hestern. 150 er en god del tyngre.

Dette er så langt min erfaring med valg av Suzukimotor :)

PS! Et tips er å få med fri førstegangsservice (25 timers) på kjøpet. Jeg betalte motoren (19 modell) i desember 2018, av den enkle grunn at jeg da fikk en kanon-pris. Rett og slett fordi importør ville redusere lagrene før nyttår. 

Petterøe

Petterøe

Monterte denne 140 hestern ny i vår, og har bare godt å si om motoren etter denne sesongen. Den står i en Ibiza 20 Touring, og passer fint til båten. Gjør ca 35 - 36 knop med motoren. Kunne sikkert presset sitronen litt mer med propellskifte, men høy toppfart er ikke min greie. Motoren tar lastet båt fint opp i plan, men så har jeg også flaps på Ibizaen da. 

Pratet litt med mekanikerne hos min Suzukiforhandler om 150 hk kunne være et alternativ. De var klare på at bensinforbruket i 140'en er betydelig lavere. Er glad jeg valgte den letteste motoren, fordi Ibizaen ligger dypt nok der bak med 140 hestern. 150 er en god del tyngre.

Petterøe

Petterøe

Monterte denne 140 hestern ny i vår, og har bare godt å si om motoren etter denne sesongen. Den står i en Ibiza 20 Touring, og passer fint til båten. Gjør ca 35 - 36 knop med motoren. Kunne sikkert presset sitronen litt mer med propellskifte, men høy toppfart er ikke min greie. 

Petterøe

Petterøe

Monterte denne 140 hestern i vår, og har bare godt å si om motoren etter denne sesongen. Den står i en Ibiza 20 Touring, og passer fint til båten. Gjør ca 35 - 36 knop med motoren. Kunne sikkert presset sitronen litt mer med propellskifte, men høy toppfart er ikke min greie. 

• Create New...