Jump to content

Edit History

pipe

pipe

Joerg Becker skrev for 5 timer siden:

Jeg eier ikke noe glasskule som forteller hva du har.
Men når du sammenlikner databladene til begge da ser du selv
forskjellen hva dynamoene kan -levere- i de forskjellige turtallområdene i effektkurven ved gitt temperatur.

Ett godt poeng men finner ikke datablader på disse dynamoene på nett.
Den dynamoen som sitter har fått navnet NBS etter å ha bli innkjøpt i fra en for meg ukjent dynamofabrikk.
Stammen er jo i fra en Bosch dynamo så mulig jeg kan finne dette nummeret for å se på effektkurvene om dette skulle være mulig å finne.
Den nye dynamoen jeg har er en Mahle/Iskra og de har heller ingen ladekurve på dynamoen på nett på sine hjemmesider.

Begge dynamoene er til bensin motorer med omtrent samme turtall,effekt og bruksområdet.
Så derfor må det antagelig synses og se i glasskuler om det kan være greit å gå ned 10A i dynamostørrelse.

Husker jeg gikk opp i fra en 55A til en 75A dynamo på en VP jeg eide.
Merket i grunn ingen forskjell men det burde jeg kanskje ha gjort?   

pipe

pipe

Joerg Becker skrev for 5 timer siden:

Jeg eier ikke noe glasskule som forteller hva du har.
Men når du sammenlikner databladene til begge da ser du selv
forskjellen hva dynamoene kan -levere- i de forskjellige turtallområdene i effektkurven ved gitt temperatur.

Ett godt poeng men finner ikke datablader på disse dynamoene på nett.
Den dynamoen som sitter har fått navnet NBS etter å ha bli innkjøpt i fra en for meg ukjent dynamofabrikk.
Stammen er jo i fra en Bosch dynamo så mulig jeg kan finne dette nummeret for å se på effektkurvene om dette skulle være mulig å finne.
Den nye dynamoen jeg har er en Mahle/Iskra og de har heller ingen ladekurve på dynamoen på nett. 

• Create New...