Jump to content

Edit History

Popeye70

Popeye70

9 hours ago, Dykker said:

BTW; Hvis Telldus Gateway og WiFi ruter ligger nære hverandre, så gir dette interferens slik at sensorene får problem med å kommunisere med gateway'en.

Det problemet har aldri jeg hatt. Kan det gjelde kun noen TellStick-modeller? Jeg har TellStick Net og TellStick ZNet Lite, og ingen har stått mer enn 30-50 cm unna router.

TellStickene opererer vel på 433,92 og 868(?) MHz, og i så fall er det vel kun et potensielt problem hvis bredbåndsruteren skulle finne på å kjøre på 800 eller 900 MHz i stedet for høyere frekvenser? Her er jeg litt svak i teorien, merker jeg...

Popeye70

Popeye70

7 hours ago, Dykker said:

BTW; Hvis Telldus Gateway og WiFi ruter ligger nære hverandre, så gir dette interferens slik at sensorene får problem med å kommunisere med gateway'en.

Det problemet har aldri jeg hatt. Kan det gjelde kun noen TellStick-modeller? Jeg har TellStick NEt og TellStick ZNet Lite, og ingen har stått mer enn 30-50 unna router.

TellStickene opererer vel på 433,92 og 868(?) MHz, og i så fall er det vel kun et potensielt problem hvis bredbåndsruteren skulle finne på å kjøre på 800 eller 900 MHz i stedet for høyere frekvenser? Her er jeg litt svak i teorien, merker jeg...

• Create New...