Jump to content

Raymarine Quantum Radar mister wifi signalet

halmel

Recommended Posts

Sliter med det samme. Har en Raymarine axiom plotter og quantum radar. Opplever wifi kobling som ustabil. Har nyeste software. Fikk beskjed fra lokal forhandler at kabel var den mest sikre løsning. Det er viktig å oppdatere radar, da raymarine hadde issue med wifi og la til en ny software. Opplever desverre at systemet kan være ustabilt. 

Har hatt samme problem med min Axiom 9 og Quantum radar. Synes hele greia oser av beta-versjon og virker uproff.

Kablet radaren på eget initiativ for å bli kvitt wifi, ingen problemer med den siden.

Om man sliter med å få koblet sammen med wifi så kan man, om man ikke vil dra kabel, forsøke å starte opp radar (viktig med bryter til denne) og plotter på nytt, og så forsøke å koble til radaren. Dette fordi radaren går i sleep etter 10 min med spenning inn dersom den ikke blir tilkoblet plotter, og da får man ikke koblet den til.

Ingvarjg skrev for 15 timer siden:

Har hatt samme problem med min Axiom 9 og Quantum radar. Synes hele greia oser av beta-versjon og virker uproff.

Kablet radaren på eget initiativ for å bli kvitt wifi, ingen problemer med den siden.

Om man sliter med å få koblet sammen med wifi så kan man, om man ikke vil dra kabel, forsøke å starte opp radar (viktig med bryter til denne) og plotter på nytt, og så forsøke å koble til radaren. Dette fordi radaren går i sleep etter 10 min med spenning inn dersom den ikke blir tilkoblet plotter, og da får man ikke koblet den til.

Etter siste softwaerversjon så går den vel ikke i sleep før etter 45 min.

Egen bryter er å anbefale ja.

Jo du få koblet opp igjen selv om den har gått i sleep,men du må legge inn radaren på nytt med nr og kode.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...