halmel Startet 25.November.2019 Del på Facebook Startet 25.November.2019 Har problemer med at jeg mister wifi signalet fra radarantenna til plotter. Når jeg prøver å legge den inn på nytt, finnes ikke ssid. Har sjekket at det er strøm fram til antenna. Noen som har forslag til løsning? Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Du er sikker på at radaren er på? Trekker den strøm? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Er software oppdatert? http://www.raymarine.com/view/index-id=17393.html Sitér dette innlegget Link to post
halmel Svart 25.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2019 havelle: Det vet jeg ikke , men jeg har målt strøm på kabelen som går inn på radar. Jeg skal sjekke om software er den siste. Takk for den:-) Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Sliter med det samme. Har en Raymarine axiom plotter og quantum radar. Opplever wifi kobling som ustabil. Har nyeste software. Fikk beskjed fra lokal forhandler at kabel var den mest sikre løsning. Det er viktig å oppdatere radar, da raymarine hadde issue med wifi og la til en ny software. Opplever desverre at systemet kan være ustabilt. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Jeg har ingen problemer med ustabilt wifi. (Axiom 9 og quantum) Finnes det andre forstyrrende elementer rundt plotter?? Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 TrikkerN Lønning skrev 9 minutter siden: Jeg har ingen problemer med ustabilt wifi. (Axiom 9 og quantum) Finnes det andre forstyrrende elementer rundt plotter?? Samme oppsett her, måtte bytte Wi-Fi kanal. Tror aldri at den har falt ut ute på havet. Mange med Wi-Fi i havna der jeg ligger. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 25.November.2019 Del på Facebook Svart 25.November.2019 Last ned "wifi- radar" app eller tilsvarende til telefonen ser dere hvilke kanaler de andre lokale nettverkene ligger på. Velg en kanal unna de mest populære, som gjerne er "default" setting på diverse utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Elise Svart 26.November.2019 Del på Facebook Svart 26.November.2019 Har det samme problemet mellom Axiom 12 og Quantum. Har skiftet radar antennen en gang uten det hjalp, har også siste software. Under diagnose kan du sjekke signalet når du har kontakt, jeg har da 1/4 signal styrke og -127 db, dette r ikke bra men fungerer stort sett. Regner med at jeg må kable dessverre :-( Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 26.November.2019 Del på Facebook Svart 26.November.2019 Hadde kablet asap. Wifi er utsatt for forstyrrelser, og kan være vanskelig å finne årsak til. Sitér dette innlegget Link to post
halmel Svart 26.November.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2019 Takk for fine innspill. Ser ut til at det bare er å bite i det sure eplet, og gå for kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Har hatt samme problem med min Axiom 9 og Quantum radar. Synes hele greia oser av beta-versjon og virker uproff. Kablet radaren på eget initiativ for å bli kvitt wifi, ingen problemer med den siden. Om man sliter med å få koblet sammen med wifi så kan man, om man ikke vil dra kabel, forsøke å starte opp radar (viktig med bryter til denne) og plotter på nytt, og så forsøke å koble til radaren. Dette fordi radaren går i sleep etter 10 min med spenning inn dersom den ikke blir tilkoblet plotter, og da får man ikke koblet den til. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 29.November.2019 Del på Facebook Svart 29.November.2019 Ingvarjg skrev for 15 timer siden: Har hatt samme problem med min Axiom 9 og Quantum radar. Synes hele greia oser av beta-versjon og virker uproff. Kablet radaren på eget initiativ for å bli kvitt wifi, ingen problemer med den siden. Om man sliter med å få koblet sammen med wifi så kan man, om man ikke vil dra kabel, forsøke å starte opp radar (viktig med bryter til denne) og plotter på nytt, og så forsøke å koble til radaren. Dette fordi radaren går i sleep etter 10 min med spenning inn dersom den ikke blir tilkoblet plotter, og da får man ikke koblet den til. Etter siste softwaerversjon så går den vel ikke i sleep før etter 45 min. Egen bryter er å anbefale ja. Jo du få koblet opp igjen selv om den har gått i sleep,men du må legge inn radaren på nytt med nr og kode. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Kjellg Svart 30.November.2019 Del på Facebook Svart 30.November.2019 Er dette et LH3 fenomen? Vet noen andre som kjører LH2 og der har jeg ikke hørt om problemet, dog andre plottere. eS, og e. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.