pipe
Sjeldenutpå skrev for 9 timer siden:... Eg har fått flott ørret med blikkboks som fiskestang. Har kjøpt fleire billige stangpakker til barna, de har fått både fisk og fantastiske opplevelser.
Deler ikke din begeistring for billige stangpakker til barna selv om man også får fisk med disse.
Jeg som far er lei av å bruke tiden min på backlasch grunnet dårlig brems og laber sene kvalitet samt at kastelengder med slike pakker er dårligere.
Det er den ene siden den andre er levetiden generelt elendig på slike plastikk sneller med få lager i.
Nå driver vi mest med fisking med ultralett utstyr så billig pakker finnes omtrent ikke men man kommer veldig langt med stang og snelle i fra ett par lapper og oppover.
Det syntes jeg ikke er dyrt og det er himmelvid forskjell på både praksis bruk og holdbarhet sammenlignet med stangsett til noen hundrelapper.
Men klart består fiske av å slippe ut en sluk i fra båt under fart slik som dorging kan sikkert slike pakker gi god nok bruker opplevelse men når snella går etter en stund er det dyrt å kjøpe for billig utstyr selv til dette bruket.