Jump to content

Edit History

Turnfin

Turnfin

Tilbake - ikke alt for langvarig oppdrag i dag.....Fortsetter....

5. Det er også et poeng å kunne prefabrikkere elementene (kjerne til speil, kneplater, skilleskott og dekk) før montering. Det blir trangt å støpe alt på plass først for deretter å gå tilbake og borre/sage åpninger og passager for rør, kabler og slanger. Dette blir også forenklet hvis jeg kun bruker D/G/P. 

6. Ser for meg å tilpasse dem stegvis - etter rekkefølge for montering. Prefabrikkering flatt/horisontalt - først platen til speilet med de første lag av ytterlaminat på en side, snu når herdet, borre hull og fylle med fortykket polyester (der gjennomføring av bolter og innfesting av skruer skal være).

7. Er fortsatt litt i tvil om jeg skal avvike fra hovedprinsippet med D/G/P når platen med kjernemateriale(...og de første lag laminat) skal festes på speilet innvendig - ved da å bruke litt fortykket epoxy fordelt med tannsparkel (nærmest som lim, siden det limet Diab anbefaler bare selges i i langt større mengder enn det jeg trenger)- el om jeg skal vete en 600g/kvm matte skikkelig med polyester før den klemmes mellom platen og det eksisterende speilet og stemples fast under herdingen. Tar gjerne imot innspill på metodevalg!

8. De øvrige elementene som er tilstøtende til akterdekket (langsgående kneplater og skilleskottet tverrskips) får også de første lag matte i laminatet lagt på under prefabrikkering - horisontalt på benk el glassplate hvis jeg vil ha glatt overflate. For disse har jeg tenkte å gjøre det på begge sider og deretter ta ut åpninger til kabel-/slange-/rørgater(riggerør/tilsv). I tillegg skal det under prefabrikkering også lages fester for braketter til montering av utstyr,

Fortsetter etter nyhetene....

Turnfin

Turnfin

Tilbake - ikke alt for langvarig oppdrag i dag.....Fortsetter....

5. Det er også et poeng å kunne prefabrikkere elementene (kjerne til speil, kneplater, skilleskott og dekk) før montering. Det blir trangt å støpe alt på plass først for deretter å gå tilbake og borre/sage åpninger og passager for rør, kabler og slanger. Dette blir også forenklet hvis jeg kun bruker D/G/P. 

6. Ser for meg å tilpasse dem stegvis - etter rekkefølge for montering. Prefabrikkering flatt/horisontalt - først platen til speilet med de første lag av ytterlaminat på en side, snu når herdet, borre hull og fylle med fortykket polyester (der gjennomføring av bolter og innfesting av skruer skal være).

7. Er fortsatt litt i tvil om jeg skal avvike fra hovedprinsippet med D/G/P når platen med kjernemateriale(...og de første lag laminat) skal festes på speilet innvendig - ved da å bruke litt fortykket epoxy fordelt med tannsparkel (nærmest som lim, siden det limet Diab anbefaler bare selges i i langt større mengder enn det jeg trenger)- el om jeg skal vete en 600g/kvm matte skikkelig med polyester før den klemmes mellom platen og det eksisterende speilet og stemples fast under herdingen. Tar gjerne imot innspill på metodevalg!

8. De øvrige elementene som er tilstøtende til akterdekket (langsgående kneplater og skilleskottet tverrskips) får også de første lag matte i laminatet lagt på under prefabrikkering - horisontalt på benk el glassplate hvis jeg vil ha glatt overflate. For disse har jeg tenkte å gjøre det på begge sider og deretter ta ut åpninger til kabel-/slange-/rørgater(riggerør/tilsv). i tillegg skal det under prefabrikkering også lages fester for braketter til montering av utstyr,

Fortsetter etter nyhetene....

• Create New...