Turnfin
Så til spørsmål vedr støpearbeidet for å tette åpningene i speilet. Har tenkt å stemple fast plater fra utsiden mot hekken der åpningene er.
1. Har den mørke brune glatte typen kryssfiner som ellers brukes til forskaling av annet støpearbeid(betong). Er denne velegnet ?
Har også glatt hvitmalt «møbelplate» (tresponplate). Hva med den?
2. Tenker det er best å legge gelcoat fra innsiden av båten mot platen på utsiden av hekken først. Så fortsette med duk og polyester i et passende antall skiktt/lag. Eller er det bedre å starte med å legge matte vetet med polyester mot plata først - dvs vente med å legge på gelcoat til det kan gjøres fra utsiden når utfylling av åpninger er herdet og «forskalingen er fjernet?
3. For å få det som er støpt mot den glatte platen spent fast fra utsiden til å «slippe»(ikke limes fast) etter utherding har jeg tenkt å smøre på flere strøk med slippmiddel. Jeg fant en flaske jeg har hatt stående i mange år.
Så da blir spørsmålet - er dette ferskvare ? Og bør jeg i såfall la vær og bruke den? Og heller kjøpe formvoks når jeg er hos Kompositthuset på torsdag?
Det ble noen spørsmål
Godt for alt som kan forberedes❗️