Turnfin
Fødselsdags- og Bryllupsdags-feiring ga fremdriften en liten knekk, men tanker om veien fram fortsetter jo å kværne.
Skal igang med å planslipe overganger etter støping som tettet åpninger og hull i akterspeilet - før det legges på noen lag som forsterker ytterlaminatet i akterspeilet. Tankene har da gått i retning av om bare flaten som divinycellplata dekker el om hele akterspeilet skal forsterkes.
Bildet under illustrerer hva jeg har tatt stilling til - det tar utgangspunkt i min «masterplan» om å kutte ned speilet og flaten fram til sittebrønnen for å få et lavt akterdekk - markert med blå streker. Pilene peker på de to trekantene med enkeltlaminat på sidene som blir stående igjen når den sentrale delen har fått en sandwichkonstruksjon:
Den gule trekanten har overganger som vist med røde streker på høyre side. Den røde streken på skrå først:
Tenker meg da at påstøp innvendig for å forsterke ytterlaminatet bør gå helt ut i borde( inkludere trekantene). For å unngå skarpe kanter og få en større radius vil jeg sparkle opp en hulkul i den ytterste innvendige vinkelovergangen og slipe den innerste vinkelovergangen så rund jeg kan uten å perforere selve spissen av hjørnet. Før forsterkningen av hele flaten med begge overganger med matter og polyester.
Den horisontale røde streken - der den nåværende 2-tomms innstøpte bjelken på tvers vil bli fjernet - vil bli erstattet av en profil av divinycell plassert i underkant og støpt inn/mot toppen av den nye overkanten av akterspeilet. Hensikt: å virke som forstøttning av aktre sidekanter av det nye lavere akterdekket.