Turnfin
Litt ledige stunder blir det jo.
Har laget meg en oversikt over gjøremål videre framover:
- midl tettning bolthull i kjerne
- Sparkle hulkiler i skråskjøt (sidekanter) i innfesting av akterspeilskjernen
- Sparkle inn plugger i endene av skrogets langsgående rørforsterkning
- Prefabrikkere laminat på begge sider av kneveggene
-
Borre ut plugghull fra en side for å støpe inn skrue/boltfester i kneveggene (hydraulikk, batteri, filter, lensepumpe etc).
Poenget her er å unngå å gjenta lekkasje fra blendinger på undersiden når det skal støpes plugger. Dvs hullborret sager bare ned til (...og ikke gjennom) laminatet på undersiden for å få «en bunn» i pluggene. - Tilpasse elementene i skilleskottet mot sittebrønn (HCP 30(tilsvarer H200) - 1730x850x50/40/35 til sandwich)
- Prefabrikkere laminat på begge sider av elementene i skilleskott
- Borre ut plugghull fra en side for støp av fester (aluskinne, beslag, evt gj.føringer)
- Montere skilleskott og støpe fast - remser i overgang skott og bunn, hele flak over plateskjøter.
- Skjære ut akterdekk
- Montere inn kneskott. Støpe fast m/remser
- Slipe akterspeil utvendig
- Sparkle /støpe jevn flate på speil
- Gel/Top coat på speil utvendig
Tror dette er en grei rekkefølge før jeg begynner å detaljplanlegge stringere i et stigemønster videre forover i båten.
Et spørsmål - til skottet mellom «akterpiggen» og sittebrønnen (som kneskottene fra akterspeilet støter mot) - hva slags divinycellplate (tetthet og tykkelse) skal jeg bruke ?
Lenger opp har jeg antydet HPC 30 (tilsvarende H200) som i akterspeilet, men trenger den være like tykk ? Holder det kanskje med 35-40 mm ?