Shore Startet 29.November.2019 Link til dette innlegget Startet 29.November.2019 Har lenge gått med planer om å kjøpe bl.a. håndholdt VHF og ny og litt større gummibåt enn den på 2,0 meter som fulgte med båten. Med antagelig gode rabatter i dag/denne uken ble endelig avgjørelsen tatt. Er det så at vi blir litt lurt eller er det reelle rabatter. For meg virker det som at noen ev tilbudene er vel så gode som hva man finner på båtmesser. Denne ble kjøpt hos Watski: https://www.watski.no/icom-ic-m93d-haandholdt-vhf-112d3 Og denne hos Westsystem: https://www.westsystem.no/p/16634/aq-king-light-270---lys-graa Rabattene virker reelle nok og da er det bare å vente på sesongstart for å teste ut produktene. Hva har du kjøpt denne uken? Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Gunga Din Svart 29.November.2019 Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 ser att Watski.se er billigere https://www.watski.se/icom-vhf-ic-m93d-112dr tror jeg gav 2900 SEK på Hjertmans for ett år siden......kjøpte også m93d Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Shore Svart 29.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 Ok, men hadde jeg kjøpt via Sverige så hadde det antagelig kommet på et gebyr hvis jeg ikke hadde fått det levert via f.eks Poste restante Strømstad postkontor og hentet det der ved neste Harryhandletur for ved levering i Norge blir det vel norsk moms og dertil operatørgebyr for de som behandler dette? Watski Norge sender uten frakttillegg. Båten tror jeg var et kupp, fikk meg i alle fall til å ta en avgjørelse. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
TideRace Svart 29.November.2019 Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 Gunga Din skrev 1 time siden: ser att Watski.se er billigere https://www.watski.se/icom-vhf-ic-m93d-112dr ......kjøpte også m93d Dette er hva jeg betalte for min Ic-M93 hos Din-Båt AS på Barkåker i juni, så jeg mistenker at Watski har operert med litt uærlige før-priser på Black-Friday. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 29.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 Hmm. Kanskje jeg skulle bruke angrefristen for å vise misnøye med lokketilbud? Det positive er at det antagelig er en bra sak og at prisen ligger i det lavere sjikt for denne typen, ser nå at den kan fåes 200 kr. rimeligere også i Norge. Ser en Cobra HH600, med noe lignende spesifikasjoner hos annen forhandler, til drøyt 2000 kr. Er det noen som har erfaring med denne? Jeg har stasjonær VHF nede i båten, men synes det er en ekstra sikkerhet med en håndholdt, men må ikke for enhver pris ha toppmodellen. Distressknapp er prioritet. Tar gjerne imot tips for eller imot denne eller andre modeller. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
TideRace Svart 29.November.2019 Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 Icom'en fungerer veldig bra, så det er ingen grunn til å bytte den ut. Meny-systemet er i særklasse og den har god batterikapasitet. Det er kun Black Friday-tilbudet jeg reagerer på, da disse har vært solgt for ca 2990 kr overalt det siste året. Men jeg har også en litt eldre Standard Horizon HX751 (uten dsc), som har merkbart skarpere mottager samt bedre lyd i høytaleren. Skulle jeg vurdert en annen bærbar vhf måtte det være en tilsvarende Standard Horizon med dsc. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 29.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 Jeg fant en annen tråd om emnet https://baatplassen.no/i/topic/132598-rimelig-håndholdt-vhf-tips/ det virker som det er 3 ganske likeverdige kandidater. Cobra, Icom og Standard Horizon. Sistnevnte med betegnelsen HX870E er nok erstattet med HX890E hos de fleste, men det er kanskje nyttige oppgraderinger? Coobra Hh-600 kr. 2099,- Icom M93D kr. 2790,- og HX870E kr. 2990,- er da de rimeligste prisene jeg har funnet i Norge. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
moray Svart 29.November.2019 Link til dette innlegget Svart 29.November.2019 (redigert) Takk for tips, har bestilt gummibåt. Redigert 30.November.2019 av moray (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 Ref topicen: Får vondt i magen av å høre "Black Friday eller uke". Det et selvpåført onde fra handelsstanden, og forbrukerne blir for det meste villedet mer eller mindre enn butikkene. Minner om zombietilstander og whitetrash når man ser folk løpe ned porter, vakter og andre kunder. Synke ned i leira for å spare en båtpæng eller to......på noe man ikke nødvendigvis må ha, og bidrar til plastveldet. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 30.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 moray skrev 41 minutter siden: Hvordan er bunnen på AQ King Light 270 du har kjøpt? Er den fast? Oppblåsbar? Oppblåsbar høytrykksdørk, hvis du tenker innvendig. Big Horn skrev 4 minutter siden: Ref topicen: Får vondt i magen av å høre "Black Friday eller uke". Det et selvpåført onde fra handelsstanden, og forbrukerne blir for det meste villedet mer eller mindre enn butikkene. Minner om zombietilstander og whitetrash når man ser folk løpe ned porter, vakter og andre kunder. Synke ned i leira for å spare en båtpæng eller to......på noe man ikke nødvendigvis må ha, og bidrar til plastveldet. Så du mener det er å synke i leira å kjøpe seg en håndholt VHF eller en gummibåt, som har ligget på handlelista et par år? Går du aldri etter tilbud? ....for å spare et par båtpenger.... For enkelte er "et par båtpenger" faktisk en god del og har kanskje med prioriteringer å gjøre.Det er selvsagt et onde, hvis folk føler at de må kjøpe ting de ikke trenger. Personlig synes jeg Halloween er en verre import, for da er man kanskje "ikke noe verdt" hvis mor eller far ikke kjøper ditt og datt til barna så de kan være med på leken. Black Friday gir heldigvis ikke slike bivirkninger om det ikke handles inn. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 (redigert) Shore skrev for 13 timer siden: Hmm. Kanskje jeg skulle bruke angrefristen........... nei da......Icom er bra grejjer !! jeg kjøpte ett Vulcan anker 25 Kg igår betalte 6952 Sek..........ordinarie pris 9270Sek ser att Seatronic ligger på 8899 Nok så jeg tror att det var en ”god deal”...........ser også att alle Vulcan 20kg og opp, blev solgt slutt på Watski igår, så det var vel flere som tenkte som meg. kjøpte også en Sailrite-clone (symaskin) inkl «monster-wheel» på Aliexpress ...ca 4000 inkl frakt+toll blir ca 1/4 av prisen til en ekte Sailrite. sen kan andre få «vondt i magen av Black Friday»....men har man saker på sin shopping-list, så er det ett tilfelle å ta vare på Redigert 30.November.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Shore Svart 30.November.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 Gunga Din skrev 7 minutter siden: kjøpte også en Sailrite-clone (symaskin) inkl «monster-wheel» på Aliexpress ...ca 4000 inkl frakt+toll blir ca 1/4 av prisen til en ekte Sailrite. sen kan andre få «vondt i magen av Black Friday»....men har man saker på sin shopping-list, så er det ett tilfelle å ta vare på Høres fint ut. Har vurdert å prøve meg på å lage sprayhood og eventuelt kalesje, så en slik maskin ville vært greit. Avventer nok litt, da jeg skal se om jeg heller går for en type påbygg likt HR 94, med hardtopp og faste ruter. Har bestandig likt den båten og utgangspunktet mitt er ganske likt på mange måter. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 (redigert) Er litt i tvivel om Sailrite-kopien er god nok, men tenkte att jeg får ta sjansen....... ser att Stola virker fornøyd jeg vet ikke hvilke deler han kjøpt direkte fra Sailrite, men jeg fann Monster-hjulet på Aliexpress til halve Sailriteprisen og belysningen kostet 49 kr Redigert 30.November.2019 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Guest Thostr Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 22 minutes ago, Gunga Din said: Er litt i tvivel om Sailrite-kopien er god nok, men tenkte att jeg får ta sjansen....... ser att Stola virker fornøyd jeg vet ikke hvilke deler han kjøpt direkte fra Sailrite, men jeg fann Monster-hjulet på Aliexpress til halve Sailriteprisen og belysningen kostet 49 kr Jeg har hatt min kina-klone maskin i halvannen måned nå og sydd ganske mye med den. Ser helt lik ut maskinen over, bare at min har 7" fot slik som Sailrite sine Ultrafeeds. Har også kjøpt 'cheapo' monsterwheel. Måtte imidlertid kjøpe ny 'idler pulley' for å forhindre monsterwheel-beltet fra å hoppe av tannhjulene. Kjøpte dette fra Sailrite, og kjøpte også kabinettet deres slik at maskinen lettere kan stues vekk. Maskinen fungerer bra den, så får vi håpe den varer. Smører og steller den verre... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.November.2019 Link til dette innlegget Svart 30.November.2019 jeg stod i valget/kvalet om 7 eller 9.....tok 7 ettersom jeg skall ha med meg den i båten. Thostr....vad kostet kabinettet inkl alt hj t Norge..... har du funnet noen kopi på kabinettet jeg har funnet ett kabinett i plast, men ikke kjøpt det enn, ser en del seilere på Youtube som sier kabinettet tar for stor plass i båten og er vanskelig å stuve......så de syr en liten bag, med håndtak Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.