Skrujeden
camilie skrev On 30.11.2019 at 19.41:Vurderer og kjøpe en ny Suzumar 270 Rib, noen med erfaring på kvalitet, bruk og problemer ellers. Tenker en 15 mariner 2 takter på:-)
Kjøpte en s270 i fjor på denne tiden. Hadde tidligere maritim gummibåt en til 4k. To veldig forskjellige båter!!! Suzumar en er mye bedre i sjøen. Synes den tåler bølger og sjø ganske bra også. Har yamaha 2t 9,9 (15) på den og den er litt mye synes jeg. Men topp når alle 5 skal opp i plan ( 2 boksene og ei på 8,6 og3)
Tre ting jeg ikke liker:
#1 Får fort mye vann inn bak hvis du ikke har noen i fremme (har 20l tanken helt fremme å det hjelper en god del), må slakke av ganske forsiktig.
#2 Er veldig V bunnet oppe i båte, ville helst ha flat bunn oppe i båten. Blir langt ned for ungene når de går oppi, og er litt plagsomt å stå i. Det går fint men er plagsomt. Går ann å legge i plate frem til tofta men ikke helt frem.
#3 tofta sitter dårlig når jeg stoppet båten i smartdavitene mine. Når jeg strammer godt så blir båten smalere å tofta løsner. Den har i tillegg løsnet under fart en gang men mulig det var pga den ikke var festet skikkelig eller båten skikkelig oppblåst.
Men eller er super båt! Og tenker at det som plager meg ikke er verd mellomlegget opp til eks grand.
Synes den er topp med 9,9 men blir litt vilter med 15hk?