Jump to content

Kjøpe 1995 Fairline 29 Targa, 2006 Bavaria 29 Sport eller 2006 Sealine S29?

Mr_TJ

Recommended Posts

Vi er en familie på 5 (to voksne, 3 barn) og en relativt stor hund. 2019 var vår første felles båtsesong, og den var særdeles vellykket. Vi var så langt sør som Koster i vår 2008 Skibsplast 690 som innenfor sine begrensninger fungerte helt topp. Dette skal vi fortsette med. Målsetningen er en båt til 1-1,5 mill om 2-3 år (har Bavaria S30 og Marex 300 i tankene). Men, som så mange andre bruker også jeg litt tid på å drømme på finn. Nå har jeg funnet 3 alternativer som jeg lurer på om vi midlertidig skal bytte til, som en slags "ventebolle". Spørsmålet er om vi skal bytte, og i så fall hvilken av disse vi bør bytte til. De tre viktigste kriteriene er:

1. Hvilken båt vi får mest glede av underveis

2. Hvilken båt vi får minst problemer/vedlikehold med (kostnader og "stå" tid)

3. Hvilken båt det blir enklest å selge igjen når vi skal bytte om ca. 3 år

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=158152324

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=159528359

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=153951154

Alle tips, råd og innspill tas i mot med takk.

Med 3 barn og skal kjøpe båt om 2-3 år, når barn som da har blitt enda større, ville jeg sett meg etter en båt rundt 35fot.

Fks:

Bavaria 35-38 Sport

Fairline 37-40 Targa 

Sealine 37 Targa

Planende båter du referer til på 29fot, er ganske trange båter, tror du vil vokse veldig fort ut en av disse..

En Baltic 29 feks er en mye større båt og dertil bo-komfort for en båt på 29fot.

Jeg hadde også valget mellom Bavaria og en eldre engelsk , utgifter er det uansett. Jag valgte heller en 6år eldre enn en nyere Bavaria, men det er smak og behag.

EDIT: beklager leste visst ikke hele spørsmålet ditt.. Så rådet midt gjelder for neste kjøp ;) 

Redigert av Førstefender (see edit history)
Førstefender skrev for 3 timer siden:

Med 3 barn og skal kjøpe båt om 2-3 år, når barn som da har blitt enda større, ville jeg sett meg etter en båt rundt 35fot.

En Baltic 29 feks er en mye større båt og dertil bo-komfort for en båt på 29fot.

1. Har begrensning på brygga, 30 fot og 3,15 m bredde. På sikt (10 år) kan det være aktuelt med annen bryggeplass, men så langt frem tenker jeg ikke nå.

2. "Hytte" båt som Baltic er ikke aktuelt. Kona vil ha det "freshere".

Jeg kan sitte på den jeg har, solid og trygg båt, men det frister å få noe større ja ??

Enig med KongKing....

Dessuten kjenner jeg historikken på den Bavariaen (kompis med forrige eier) og vet den er tatt vare på. Aktervinsjen bla er bare 3 år gammel.
Båten går fantastisk med den motoren,

Mvh

Windy37GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...