nie
Eureka skrev 47 minutter siden:?
når store artister besøker Norge, og sier de liker landet vårt, blir de ofte kalla Norgesvenn. Tittelen finnes muligens ikke, men jeg tror dere kan tituleres som Sunnmørsvenner.
Har dere vurdert flytting ?
?
tusen takk for fine skildringer. Dere har virkelig tatt dere tid i området og det viser jo at om man har båt mellom Stad og Bud, så kan man slå ihjel mye god tid her. Man må bare få opp øynene og gå i 7 knop, selv om man kan rase avsted i 25, eller mere.
Enda er det flere plasser dere ikke har vært.
Er det noen av dere på søre Sunnmøre som kjenner til hvordan det er å gå til Riste eller Haugsholmen ? -liten avsporing, men det kan jo være verdt å få satt på kartet i en slik tråd.
Ikke vanskelig å være Sunnmørs-venn...og med hele min svigerfamilie her på Sæbø ved Hjørundfjorden så har jeg vel ikke så mye valg....
Fin dag på sjøen idag; vi lå ute på fjorden og så på hvalene som var på besøk. Mens vi ligger der i vår lille jolle drar vi kjensel på en båt som legger ut fra Trandal...og ganske riktig...det var Mon Bijou...så da ble det bilder og film av både hvaler, prinsesser og rederinner?.
Forøvrig så tok vi Viknes'n vår fra Bergen opp hit i fjor sommer. Var her i 3,5 uke og kom oss ikke ut av Hjørundfjorden. I stedet ble det turer til Trandal, Urke, Øye og Bjørke med base på Sæbø.
...så ja; det kan slås ihjel mye god tid her i Hjørundfjorden?...og det stadig skiftende lyset her inne i fjorden er utrolig flott....iallfall for de av oss som har en interesse for foto og film.