PålG. Startet 4.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 4.Desember.2019 Hei, har en 150 Suzuki 2015 påhengs. Den står på en Benteau Antares 780. Vi lar den ligge på sjøen hele året i Stavanger. Bør jeg gjøre noe med motoren før vinteren setter skikkelig inn ? Den brukes kanskje hver 21 dag i vinterhalvåret. Tips ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2019 Sjekk at anodene er intakte, dvs har tilstrekkelig med materiale til å rekke gjennom vinteren. Om det blir skikkelig kaldt bør motoren stå nedtiltet. Ellers er det vel ikke så mye å tenke på. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Timmeeh Svart 4.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2019 Jeg lurte akkurat på det samme. Konkluderte med at hvis det var meldt minusgrader så lar jeg den stå nedtiltet. Og som index sier er det jo kun tæringsproblematikken man må ta hensyn til ellers. Jeg lar det renne en skvett frostvæske gjennom spyleslangen (yamaha) hvis den skal ligge urørt i en mnd feks, men det er bare for å forebygge saltpropper i systemet da jeg var plaget med at kontrollstrålen delvis tetta seg. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Når det er kuldegrader: Dersom du er en av de som helst ønsker å tilte opp motoren etter bruk så gjør det umiddelbart etter bruk. Dette for at sjøvannet ikke skal fryse FØR alt er drenert ut... Nedre del stammen blir fort kald da det er lite her som holder på varmen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.