Jump to content

Få åpnet elektrisk motorluke med flate batterier

DR_Nelson

Recommended Posts

En utfordring med luken i båten som er elektrisk. 
Båten stod på vedlikeholdslading, og når eg kom inn i båten luktet det jo knallgass lang vei. 
Et batteri kokte og jeg fikk tatt bort ladekabel, og ventet en stund pga lufting.

Nå virker ingenting av ”forbruksutstyr” i båten, heller ikke motorluken.

Har prøvd å løfte og sett i bøkene, men nei.

Så nærmere på ting, og fant to muttere med skriften ”enginehatch override”. 
Er det meningen at jeg skal sette på en batterilader og med klammer, så vil luken gå opp? 
Er ikke +/- på de da.

7AAFDBB5-1350-4584-83E3-A2E30BDCF4F8.jpeg

Ved feil polaritet så vil den mest sannsynlig gå ned i stede for opp. Er den helt nede så er det vel en ende bryter. 

Nå du søker hjelp så er all info nyttig, akkurat i denne tråden har du vært litt kjip med detaljene. 

Tok et Google søk for deg her ser det ut til at det har vært flere i samme situasjon som deg ?

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)
DR_Nelson skrev 25 minutter siden:

Fungerte dårlig med en CTek batterilader på 3,3a.

Skjedde nada. 

Det tror jeg på da C-tek og de fleste andre batteriladere trenger mot spenning på minst 3 volt for å fungere
Derfor får du heller ingen spenning på batteriklypene på laderen
Skal du bruke batterilader til det må du finne en trafo batterilader og ikke elektroniske batteriladere.

Redigert av pipe (see edit history)

Hvis du brukte den c-tek laderen til vedlikehold lading ville ikke den akseptert feil polaritet eller overladning av batteriene. Så her er det mulig feil på lader. Mulig den nød åpne polen går via sikringen på nederste raden så den må være inne. Eller så pleier det også og være en nød wire et sted så man drar ut bolten til fester på systemet. Men umulig og si når jeg ikke vet hvilken båt du har.

• 5 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...