Aquador 26ht Startet 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2019 Hei ? Kjøpte en Aquador 26ht 2003 mod med kad 44 edc for 3uker siden. Den ble sendt med fraktebåt fra kristiansand til tromsø, vi hentet den og overnattet i båten med motor på tomgang. Så startet vi mot alta, ga full gass men fikk bare ca 3000omdr...kompressor kobler inn, åsså kobler den ut på 2800. Fant en lekkasje på huset til kompressor og rør inn til intercooler, fikset begge men ingen forskjell. Skiftet dieselfilter. Demonterte eksosbend og innsug på turbo, fant ingen feil me turbo. Den er skiftet for 2år siden. Så vi kjørte til en volvo penta verksted å satte båten igjen der og reiste hjem. Di fant en dårlig dyse, skiftet den men ble ikke bedre. Så fant dem ut at det ikke var turbotrykk og at turbo var defekt, bestilte den. Pratet med mekaniker når turboen var kommet, men da hadde han funnet ut at det var feil i dieselpumpen ? Han sa at dem bare fikk 73% gass utslag...spurte om dem hadde prøvd og kalibrere gasshendler, d hadde dem vist gjort.. Åsså har de skiftet edc turbotrykks giver Noen som har tips ? Bør jeg be dem sende inn dieselpumpe ? Det som er rart er at båten var helt iorden før den ble sendt.. Fikk tadd takst av båten et par uker før vi kjøpte den, å da var alt iorden med motoren. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 Hvor mange timer gjekk motoren på tomgang? Sitér dette innlegget Link to post
Aquador 26ht Svart 5.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 4-5timer kansje Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2019 Har du sjekket om det er trykk i bunnpanna ved å holde handen over oljepåfyllingen? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 bellen skrev for 17 timer siden: Hvor mange timer gjekk motoren på tomgang? Tenker du på gjengrodd turbo? KAD serien er ikke noe glad i sakte fart. Jeg mener det står i manualen at man skal ha godt med pådrag hver 10 time minimum. På den Joda 310 jeg hadde engang var vi på tur med et vennepar med snekke. Hver 10 time ga vi full gass og da lukta det nyttårsraketter og greier. Rasa rundt i 10-15 min og alt ble som normalt igjen. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jakob T Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Når det enkle og rimeligeste er prøvd, er det vel greit å høre på mekanikeren. Er jo kostbart å demontere diesel pumpa. Har vært borti kad 300 dobbel installasjon der den eine motoren hadde problemer med turall, samme symptomer som du nevner Det var diesel pumpa som måtte overhales Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Takst.... hmmm. Ble båten prøvekjørt av noen du stoler på ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.