Stekepanne Startet 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2019 Hallo. På badet i vår seilbåt har vi 2 skap med dører på 50x30cm. De er hengslet i nedkant og vippes dermed rett mot deg. På fremsiden av disse er det limt fast speil (fra fabrikk). Jeg har kjøpt nye speil da de gamle var stygge på grunn av fukt på baksiden. Glassmesteren anbefalte at de festes sånn at det er litt luft mellom treverket og speilet. Det blir jo en del bevegelse og det er lett å smelle de igjen. Hvordan ville dere løst dette? Sitér dette innlegget Link to post
bredekaede Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 sikafleks eller teck7 Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 6.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Hva tenker du om glassmesteren sitt tips om å få luft mellom treverket og speilet? Sitér dette innlegget Link to post
Bonita I Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Som nevnt over, bruk Tec7 - legg noen gode "klumper" spredt rundt - og ikke trykk speilet helt inntil som vil gi litt luft mellom (skal ikke mange mm til) Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Mosk Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Bruk dobbelsidig tape, det har jeg brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 6.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Takk @Bonita I, det var ikke dumt. @Mosk - jeg har tenkt på det, men er redd det ikke vil sitte. Hvilket merke/type tape brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
Mosk Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Brukte de som fulgte med speil på 20*20 fra ikea mener jeg det var. Satt som bare juling, en i hvert hjørne. Brukte kniv for å skjære løs igjen og klorte bort restene etterpå. Bare å prøve seg frem så ser du om det sitter. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 (redigert) Bruker du slik tykk transparent ‘nano’-dobbeltsidig teip som de har på bla Clas Ohlsson så kommer den neppe ned igjen i en bit. Fordelen er at den _kan_ fjernes igjen. Red: Mener det er denne jeg har brukt. Sitter latterlig bra.. https://www.clasohlson.com/no/Gorilla-monteringsteip--/p/40-4011 Redigert 6.Desember.2019 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Fantino skrev for 2 timer siden: Bruker du slik tykk transparent ‘nano’-dobbeltsidig teip som de har på bla Clas Ohlsson så kommer den neppe ned igjen i en bit. Fordelen er at den _kan_ fjernes igjen. Red: Mener det er denne jeg har brukt. Sitter latterlig bra.. https://www.clasohlson.com/no/Gorilla-monteringsteip--/p/40-4011 Er ikke den tapen veldig tynn? Skal ikke mye ujevnhet til på festeflaten bak speilet før det ikke sitter. Ville gått for en tykk tosidig tape som gir luft bak speilet og som også gjør det lettere å løsne om det blir behov for å bytte en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 (redigert) Brukte denne for å montere skinner som jeg skrudde fast solcellepaneler på. Sitter som skutt. Vasket med aceton først. https://www.clasohlson.com/no/Tesa-dobbeltheftende-monteringsteip%2C-sterk/p/Pr416012000 Sykt som det sitter. Redigert 6.Desember.2019 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Fantino Svart 6.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Lazyjack skrev 46 minutter siden: Er ikke den tapen veldig tynn? Skal ikke mye ujevnhet til på festeflaten bak speilet før det ikke sitter. Ville gått for en tykk tosidig tape som gir luft bak speilet og som også gjør det lettere å løsne om det blir behov for å bytte en gang. Har kastet selve pakken men mener det var den jeg kjøpte. Den er temmelig tjukk. Brukte bla noen små ruter til å feste nivåsensorer på septiktank i sånn feit plast (ABS?) og de satt helt utrolig godt. Nesten umulige å flytte på ? Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 6.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2019 Tusen takk for mange gode svar! Jeg ser for meg dobbeltsidig teip for avstand og umiddelbar feste, pluss noen kladder med Tec7 for å være på den sikre siden. Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 7.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2019 hei har erfaring med speilmontering i min "siste jobb" .. (snart pensjonist.... ) dei 3 siste åra innbefatter dette som som drifts ass. vi har 267 rom i egen camp for arbeidere på yard. dette innebefatter like mange lugarer m bad og self speil. etter noen år blir speilene alltid flekkete/misfarget i nedre kant. skifte av slike er nesten dagligdaks for oss. tape og tec 7 er fine greier,men når dette skal ned i gjen så er det ikke like fint... vi bruker i stedet nå speil clips m fjær feste. ingen søl m lim og når speil etter 7-8 år beg å bli misfarget så er det bare å løfte speil ut,og sette inn nytt. clipsa hos vvs forhandler er ikke dyrere enn en tube tec7 . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.