
pipe
Mouche skrev 28 minutter siden:Av egen erfaring over en del år med egne motorer så vil jeg hevde at det gikk helt fint å kvele motoren med foggingoil uten å MÅTTE skifte plugger. Dette var snakk om totaktere på alt fra 4hk til 150hk.
Det kan godt hende men på den tiden var vanlig skift intervall på tennplugger en sesong og produsentene av foggingoil forskrev bytte av tennplugger når man kvelte motorene med produktet
I tilegg kostet tennpluggenes lite og motorene hadde stort sett en eller to plugger.
Sett med da tidens øyne så ser jeg ikke det holdnings problemet du mener å ha påvist i historien til Hulda.
For meg hadde det vært langt være hvis merkeforhandleren hadde latt være å bytte tennplugg som foreskrevet av motorprodusent og i tillegg hoppet bukk over hva foggingoil produsenten hadde foreskrevet.
Ville ikke du vært sur hvis du fikk problemer med motoren fordi noen grussparkere på en marina hadde funnet ut at pluggene mulig vis varte til neste år eller til motoren stoppet?
Det siste hadde jo vært sant nok.