Kjellg
Komodo skrev for 9 timer siden:Når det gjelder store kabelsko, som de jeg beskrev over var det motsatt. Jeg ser jo selvsagt poenget ditt med at de vil bli presset for hardt dersom man bruker en tang som er kalibrert for sko med mindre godstykkelse. Det er derfor denne er så fin:
https://www.biltema.no/verktyg/handverktyg/ovrig-verktoy/kabelskopresse-2000019420
Da kan man Dundre i vei til presset er passelig kraftig
PS: Anbefaler å slå med feisel (liten slegge), ikke hammer, og bruke ambolt for maks kontroll.
Fin den der, men utfordringer med den er at du bør få crimpet med et eneste slag, kanskje 2 :) Bruker du flere slag så blir kabelskoen «maltraktert».
Korrekt observert av deg også ang blå sko. Har sett en masse forskjellige sko innenfor hvert enkelt varenummer. Den ene dagen er det en sko og uka etter er det en helt annen sko, så det er riktig som du sier at man vet aldri hva man får. Men totalt sett er kanskje alle disse skoene like gode. Det største «men» her er at de også har solgt sko med strekkavlaster uten at menigmann vet om det uten at man åpner dem. Det er en litt annen type utformet sko en de som er uten avlaster og mest vanlig. Men så har jeg bare sett det en gang og det tror jeg var i fjor. Den er litt mere «kinkig» å få helt strøken om du ikke har en spesiell tang til dem.