Jannmar
Komodo skrev 52 minutter siden:Det hjelper ikke med krympetang dersom man ikke har kabelsko som er riktige i forhold til tanga. Jeg har en slik stor tang fra Biltema. Den ser jo veldig flott ut, og er enkel i bruk. Men jeg har opplevd mange ganger at jeg ikke får noe særlig press på kabelskoen. Det har vært så ille at jeg til og med har presset 50mm2 sko i sporet for 16mm2 i nødens stund.
Det høres meget merkelig ut. Hva slags kabelsko er det du har brukt?
Går ut i fra at det er den grønne store tanga som er avbildet tidligere i tråden det siktes til.
Jeg har selv brukt denne tanga til forskjellige fabrikater og dimensjoner kabelsko, og har aldri, aldri opplevd noe problem.
Jeg har skåret over/disekert kabelsko som er presset med denne tanga, og det har sett helt fint ut.
Når jeg ser på snittet, er kordelene så godt sammenpresset og kompakte, at jeg tror dette med forskjeller i flytegrense osv kun er av akademisk, og knapt målbar interesse.
Skal ikke påstå at jeg har prøvd å henge meg i skoen /kabelen for å forsikre meg om at den også sitter godt (da vlle jeg ikke vært i stand til å skrive dette), men jeg har prøvd å henge i den med mine 85 kg, og den sitter.