Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Komodo skrev for 2 timer siden:

Det har vært så ille at jeg til og med har presset 50mm2 sko i sporet for 16mm2 i nødens stund. Dersom man presser og håndtaket bare synker i bunn uten at motstanden øker nevneverdig blir det ikke rare presset på kobberet.

Det har jeg også opplevd. Jeg hadde den tanga med «bakker» og det var ofte jeg måtte gå ned en størrelse på bakkene for å få press på skoene. Men da ble det igjen for hard press slik at det oppstod vinger på skoene. Tang og sko fra samme butikk. 

Mulig det bare er teoretisk men jeg velger å høre på produsentene som har kjørt en masse tester på sko, tenger og crimp. Det som går igjen hos alle dem er at det er særdeles viktig å velge riktig, for det er en jungel av tenger og sko på markedet. Som mange der sier så er kanskje vinger på skoene det verste. 

Men samtidig så har jeg sette flere press med det slagverktøyet og det ser faktisk bra ut. Men om det ser like bra ut under mikroskop vet jeg ikke. Men jeg ser at de holder..

Kjellg

Kjellg

Det har vært så ille at jeg til og med har presset 50mm2 sko i sporet for 16mm2 i nødens stund. Dersom man presser og håndtaket bare synker i bunn uten at motstanden øker nevneverdig blir det ikke rare presset på kobberet.

Det har jeg også opplevd. Jeg hadde den tanga med «bakker» og det var ofte jeg måtte gå ned en størrelse på bakkene for å få press på skoene. Men da ble det igjen for hard press slik at det oppstod vinger på skoene. 

Mulig det bare er teoretisk men jeg velger å høre på produsentene som har kjørt en masse tester på sko, tenger og crimp. Det som går igjen hos alle dem er at det er særdeles viktig å velge riktig, for det er en jungel av tenger og sko på markedet. Som mange der sier så er kanskje vinger på skoene det verste. 

Men samtidig så har jeg sette flere press med det slagverktøyet og det ser faktisk bra ut. Men om det ser like bra ut under mikroskop vet jeg ikke. Men jeg ser at de holder..

Kjellg

Kjellg

Det har jeg også opplevd. Jeg hadde den tanga med «bakker» og det var ofte jeg måtte gå nes en størrelse på bakkene for å få press på skoene. Men da ble det igjen for hard press slik at det oppstod vinger på skoene. 

• Create New...