Hølje Startet 12.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 12.Desember.2019 hei. har i dag fått beskjed i dag om at der hvor eg satte båten på land for vinterlagring har meldt oppbud og gått til skifteretten. Tanken er å la båten stå noen mnd for skrape bunnen og legge ny epoxy osv. Spørsmålet er nå, vil eg få beskjed om å fjerne båten kjapt , eller hvor fort vil prosessene i sånne saker gå? betalte akkurat fakturaen for dette opplaget også. selvfølgelig:-) Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 12.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2019 Konkursskyldnerens avtaler løper videre i konkurs så i utgangspunktet er det ingen akutt fare. Hva som skjer videre beror på om konkursskyldneren eier området eller leier det. I alle høve vil du i alle fall ha krav på en tre måneders oppsigelsesfrist hvis området skal ryddes. Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
Sjøbliss Svart 12.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2019 Kundene er jo boets eneste verdi så jeg kan ikke skjønne noe annet enn at bobestyrer vil satse på disse kundene for å dekke eventuelle fordringer. Jeg ville avventet og sett hva som kommer av informasjon. Eneste jeg ville undersøkt er kanskje forsikring. Er det krav fra din forsikring at opplaget må være forsikret osv? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Hølje Svart 12.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2019 Takker for svar. Ja forsikringen dekker Opplag , inkludert opptak og sjøsetting. skade på opplagsutsyr -krybbe, presenning og stativ. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 12.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2019 Det ordner seg nok, men hvis du har betalt for noe; deler eller arbeid som enda ikke er levert/utført vil det nok bli verre. Hvis du har betalt for deler ville jeg med en gang meldt inn til konkursforvalter at du gjør krav på den eiendom du har betalt. Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 12.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2019 Kun betalt for opplaget frem til mars-april Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 12.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2019 (redigert) Kanskje det største problemet, hvem skal sjøsette båten, ta den kostnaden, når den tid kommer. Redigert 12.Desember.2019 av KDB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 13.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 Nettopp, jeg opplevde akkurat det samme, da var sjøsetting det eneste jeg måtte betale to ganger. Men vi var mange som slo oss sammen, så kostnad pr. båt ble ikke så ille.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.