svmoha Startet 13.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 13.Desember.2019 Noen som har tips angående låsing av skrue for justering av treghet i bevegelsen av hendelen? Har prøvd å skrue til så hardt som jeg tør, men den gjenges opp igjen av vanlig bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 Hva med en sprengskive? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Brigg Svart 13.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 Volvohendel? Hvordan var motstanden i hendelen når du hadde strammet alt du turte? Jeg har strammet vår hendel for flere år siden, har holdt seg uendret siden da. Ikke behov for noen ekstra tiltak. Kanskje en dråpe svak gjengelåsing på gjengene kan være en løsning? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
svmoha Svart 13.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 Ja, Volvo. Motstanden var etter min mening passelig treg etter at jeg hadde strammet. Gjenglåsing skal vurderes, men klarer man å løsne igjen hvis det skulle bli behov for det? Sitér dette innlegget Link to post
moray Svart 13.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 Locktite? Sitér dette innlegget Link to post
svmoha Svart 13.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 Det her skal vel være en justerings skrue som skal stå i ro etter ønsket innstilling. Dvs ønsker man liten friksjon på hendel, så skal ikke skrue bli så løs at den blir med rundt når man skyver hendel fremover og dermed løsner skrue enda mer. Skrue skal vel stå i ro ved manøvrering av hendel?! Så av den grunn tror jeg sprengskive ikke er løsningen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2019 svmoha skrev for 1 time siden: Gjenglåsing skal vurderes, men klarer man å løsne igjen hvis det skulle bli behov for det? Om du velger en svak gjengelåsing som ikke trenger varme for å løsnes bør det gå bra. Men som sagt er min spake stabil uten ekstra låsing av strammeskruen. Og dette tror jeg også er vanlig på denne type spake. Kanskje verdt å undersøke nærmere hvorfor din ikke sitter. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
svmoha Svart 14.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Desember.2019 Håpet å høre fra noen som har skrudd den helt ut. Må nesten gjøre det for å komme til gjengene. Det er vel en risiko for at gjengelås renner på uønsket plass hvor deler ikke skal låse seg. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 15.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2019 Det tror jeg ikke, med en beskjeden dråpe i gjengene. Vet ikke hvilken type som brukes, men på noen ting, følger det med monteringssskruer som er forbehandlet med gjengelåsing, altså tørt middel i gjengene. Vet ikke om det kan funke å ta på loctite, og la det tørke før montering. Sitér dette innlegget Link to post
A.M.S. Svart 15.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2019 Anbefaler Loctite 243 (blå) til denne jobben. Dette er en anaerobisk lim, dvs. at den begynner å funke (for eksempel låse gjenger) kun i områder uten luft tilgang. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2019 svmoha skrev On 13.12.2019 at 14.37: Gjenglåsing skal vurderes, men klarer man å løsne igjen hvis det skulle bli behov for det? Som Brigg presiserer så er det et klokt valg å velge en svak gjengelåsing fra feks Loctite. De har svak, medium og sterk utgave. I tillegg kan du påføre gjengesikring på DELER av gjengene og på den måten redusere ytterligere hvor mye låsevesken skal "holde" igjen IKKE bruk activator Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 16.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2019 Ville trodd at det er en fjær av en eller annen type som skal være mellom bolt og hendel, å bruke locktite blir jo du sittende med noe som er fast i en stilling vil jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.