Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

Til de som tror at long-life intervaller er supre greier:

Hadde en artikkel fra en oljeingeniør i USA som samlet inn hundrevis av oljeprøver for å analysere om det var virkelig slik at Longlife holdt hva de lovet. (har dessverre ikke linken lengre).

Resultatet var at ikke EN olje hadde rense/smøre-egenskaper etter 17.000 km. Hvordan da motorprodusenter kan anbefale 30.000 km intervall er meg en gåte.

Har og sett en T5 caravelle som skulle på første oljeskift etter ca 30K km. Olja var seig som tjære.

Jeg skifter olje en gang pr år uansett både på bil og båtmotor. Å betale skjorten for Longlife oljer er bare tull. Kjøp en vanlig godkjent olje, skift årlig, så er forutsetningen den beste for at motor får et godt og langt liv.

jerognal

jerognal

Til de som tror at long-life intervaller er supre greier:

Hadde en artikkel fra en oljeingeniør i USA som samlet inn hundrevis av oljeprøver for å analysere om det var virkelig slik at Longlife holdt hva de lovet. 

Resultatet var at ikke EN olje hadde rense/smøre-egenskaper etter 17.000 km. Hvordan da motorprodusenter kan anbefale 30.000 km intervall er meg en gåte.

Har og sett en T5 caravelle som skulle på første oljeskift etter ca 30K km. Olja var seig som tjære.

Jeg skifter olje en gang pr år uansett både på bil og båtmotor. Å betale skjorten for Longlife oljer er bare tull. Kjøp en vanlig godkjent olje, skift årlig, så er forutsetningen den beste for at motor får et godt og langt liv.

• Create New...