Grand Banks jr
@Martine29, jeg gjør det mye. Men når et filter koster f.eks 2000 her hjemme, og man kan kjøpe en kopi som ut fra det jeg ser er like bra (eller bra nok) til 300 på ebay (ikke konkret eksempel), så kjøper jeg gjerne kopi. Ellers blir det ikke kjøpt.
F.eks kjøpte jeg et bensinfilter med vannutskiller for ca 250 kr på ebay. Det nærmeste jeg fant i Norge var 690,- , og da kom nipler i tillegg og det skulle den norske butikken ha et par hundre kroner ekstra for... Da blir det litt for mye forskjell...
Skulle gjerne sett at dieselfilter ble importert av en norsk nettbutikk og solgt for eks 600,- her hjemme. Men mulig de ikke kan det fordi det er rettighetsbeskyttet i Norge? Det vet jeg ikke noe om. Bensinfilteret jeg kjøpte fant jeg ikke likt i Norge i alle fall, og skulle gjerne ha sett noen som importerte det. Hadde jeg fått det for 500-600 her hjemme så hadde jeg kjøpt det der.
Men det absolutt meste til båten (og andre ting) kjøper jeg fra norske butikker. Nå er jo jeg "bortskjemt" som har Maritim og andre båtutstyrsforretninger innen 20 minutter i bilen :-)