Ttopp Startet 17.Desember.2019 Link til dette innlegget Startet 17.Desember.2019 Dette kan bli «gøy» å etterleve på seiltur blir dårlig med fersk mat i båten nå. https://www.dinside.no/okonomi/legg-igjen-frukten-hjemme/71941674 Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2019 Håper det samme bestemmes om gatehunder... Er et problem at norske dyreelskere importerer gatehunder fra utlandet. Disse har utstedet papirer på at de er friske og behandlet, men i mange tilfeller er det ren løgn. Og man får dermed sykdommer inn i Norge som vi burde vørt foruten. Samt parasitter. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mouche Svart 17.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2019 Siden alt jo er så dyrt i Norge, dyrere enn alle andre steder etter hva jeg forstår, så er vel egentlig problemet hva man kan/ikke kan ta med seg inn i landet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ttopp Svart 17.Desember.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2019 (redigert) Jeg handler hjemme og legger ut på tur, gidder ikke å rotte rundt å leite meg frem til en butikk når jeg først har lagt ut på ferie. Redigert 17.Desember.2019 av Ttopp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 17.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2019 Løvetannfrø i svev over grensen inn i EU blir bøtlagt. Trost som spiser rognebær i Østfold og skiter frøene over EU vil bli avkrevd sunnhetssertifikat på frøene. Kan bli mye gøy. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 17.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2019 (redigert) Frukt og grønt har såpass kort holdbarhet at der kjøper vi lite, men ofte. Dermed burde ikke dette by på alt for store utfordringer. Problemet er å huske den løken og brokkolikvasten som ligger der idet man kjører over grensa. Må kanskje snu og kaste den på sjøen, eller koke opp ei brokkolisuppe som en kaster i seg idet man går inn i Kostersundet? Redigert 17.Desember.2019 av nomen (see edit history) Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Grand Banks jr Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Hvis man ser på hensikten med regelverket så er ikke det å hindre deg å ta et (importert) eple kjøpt i Norge med til et svaberg i Sverige der du spiser det. Men å hindre folk å ta med planter fra feks Spania til Sverige, eller jord fra Asia til Europa eller liknende. Hvis du bor ved svenskegrensen og beveger deg inn i Sverige med en løk i strømpe, så er ikke det det som skaper fare for Sverige. Derimot kan det være veldig uønsket at du tar med en Jonasplante eller andre uønskede planter til Sverige. Så dette regelverket tar jeg med en stor klype salt i forbindelse med båtferie og salat til kjøttet... Det er vel også et definisjonsspørsmål etterhvert, da Norge flere ganger har vært regnet som "innenfor EU" pga EØS. Så kan jo hende det kommer en spesifisering av dette etterhvert. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Lars H. Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Vi (fruen) har alltid en potteplante eller to i båten, også når vi drar til Sverige. Jeg får håpe det ikke er noe problem. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Tror ikke det. Og jeg har som regel med druer den andre veien. Jeg har blitt stoppet på grensen en gang. Fortalte at vi skulle til vår fastighet i Strömstad. Pizzabilen var lesset til plimsolleren. "Privata saker?" "Ja" "God tur. Kjör varsamt". Noe sier meg at det kommer til å fortsette i samme sporet. Svensker er et pragmatisk folkeslag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Desember.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2019 Os å fant jeg svaret angående potteplante i båten. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ugleseth Svart 7.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2020 Grand Banks jr skrev On 17.12.2019 at 18.07: Håper det samme bestemmes om gatehunder... Er et problem at norske dyreelskere importerer gatehunder fra utlandet. Disse har utstedet papirer på at de er friske og behandlet, men i mange tilfeller er det ren løgn. Og man får dermed sykdommer inn i Norge som vi burde vørt foruten. Samt parasitter. Vis hele sitatet Ja så enig så enig. De kan ha hjerteorm og leishmania . Rene drepen. Her skal man ha tunga rett i munnen. Jeg kommer ikke til å importere hund fra Spania. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.