Fiskeglad
2 hours ago, Timmeeh said:Hei, jeg har Olsen P220 bensinblokk jeg. Tror det er noe rusk med den for den vil ikke gå med full gass.. Har nylig skiftet bensin, filter, plugg og olje... Fungerer men man står jo og bøyer seg 10cm fra den, så lyden blir ganske intens når man drar 2km kveitvad...... Hjelper veldig å få støyen litt på avstand.
Ja riktig, da blir det mye ekstra ja. Hva koster et slikt aggregat fra hydema da? Tåler det å stå i sjøsprøyt eller bør det dekkes til? Kan jo bygge inn den rsa gg5,5 som det heter (?) sålenge man får eksosen ut på skikkelig vis. Så de hadde ferdige aggregat med honda gx160 til 8000,-. Kunne leveres med forskjellige trykk og flow.
Sikkert mye å velge i over dammen også for den som kan å lete..
Sist jeg kjøpte var det i en pakke, betalte vel ca 17 +moms for aggregatet, var pakkepris. Hondaen tåler å stå i litt sjøsprøyt, briggs % stratton aggregatet fungerte ikke så godt etter en stund i båten, tåler langt mindre en Honda motoren. Hjelper godt med en kasse rundt, både på støy og tæring. På et aggregat fikk jeg bygd et eksosrør med demper, hvor eksosen gikk i et svanerør ut over båtsiden i en Rana 17 fisk, fungerte godt.
God pris på det aggregatet du linket til, men ble usikker på om det fulgte tank og sikkerhetsventil med?