Jump to content

Edit History

Fiskeglad

Fiskeglad

2 hours ago, Timmeeh said:

Ja det kommer mer og mer. Ankerhåndteringsfartøy har også fått elektriske vinsjer. 

Ser bare Olsen blokka. Den har en 1hk motor, 220kg trekkraft. Skal du ha bensin aggregat så er jo motoren 4-6hk for å drive en blokk som drar ca det samme... Mye tap! 

Tror det må være noe forskjell i hvordan de måler trekkkrafta, har selv hatt Olsen blokk, men hydraulikk som er oppgittt til 200kg har vært langt sterkere, samt dratt langt fortere inn. Mulig forskjell mellom trekkkraft og løftekraft? Usikker. Har merket meg at spesifikasjonene på utstyr som dette minner veldig om hi-fi watt spesifikasjoner.

Fiskeglad

Fiskeglad

Ja det kommer mer og mer. Ankerhåndteringsfartøy har også fått elektriske vinsjer. 

Ser bare Olsen blokka. Den har en 1hk motor, 220kg trekkraft. Skal du ha bensin aggregat så er jo motoren 4-6hk for å drive en blokk som drar ca det samme... Mye tap! 

Tror det må være noe forskjell i hvordan de måler trekkkrafta, har selv hatt Olsen blokk, men hydraulikk som er oppgittt til 200kg har vært langt sterkere. Mulig forskjell mellom trekkkraft og løftekraft? Usikker. Har merket meg at spesifikasjonene på utstyr som dette minner veldig om hi-fi watt spesifikasjoner.

Fiskeglad

Fiskeglad

Tror det må være noe forskjell i hvordan de måler trekkkrafta, har selv hatt Olsen blokk, men hydraulikk som er oppgittt tol 200kg har vært langt sterkere. Mulig forskjell mellom trekkkraft og løftekraft? Usikker. Har merket meg at spesifikasjonene på utstyr som dette minner veldig om hi-fi watt spesifikasjoner.

• Create New...