jupan
Den fremstod ikke som spesielt ny, kanskje omkring slutten av 80-tallet til inne på 90-tallet. Den var bred på midten og hadde noenlunde moderne form på den måten. Ikke høy og klumpete, men lav, bred og med spiss front og lett hekk. Tror hekken hadde negativt spring (?) - rusten på begrepene her - at den var lengst nede ved vannet og skrådde oppover/fremover mot cockpiten. Roret/rorene var ikke synlig, så vidt jeg husker. Jeg tror dekket gikk ganske flatt bakover (flush deck?) uten noen stor kul/forhøyning ved luken. Husker ikke om det var sprayhood på den. Den så egentlig ut som en ganske frekk, større båt, men i liten størrelse.
I alle fall i øynene til en ung mann i begynnelsen av 20-årene som hadde en drøm og en agenda. ;)
Kan mulig ha vært en slik Etap. Jeg tenkte mest på om det faktisk var noen som husket akkurat denne båten. Det er jo et lite land vi bor i. :)
Når jeg googler litt, så ser jeg at den ikke var ulik First 27, eller Dehler fra omkring 1990. Litt den samme stilen, forsåvidt ikke ulik en X-yacht jeg engang hadde. Men jeg mener denne ikke var mer enn ca 25-27 fot. Mulig det stod 26 på den siden jeg mener den var det.