Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Lunde14 skrev On 23.12.2019 at 23.07:

noen mente dette vile senke toppfarten med flere knop.

 

Det lover jeg deg at du ikke kommer til å oppleve, du kommer tvertimot mest trolig til å bli veldig fornøyd... :thumbsup:

Å øke vått areal gir normalt fartsreduksjon, ja, men i dette tilfellet utgjør arealet av finnene kun promille av det totale våte areal....

Når du i tillegg vil få økt effektivitet på flapsene så er det sannsynlig at du oppnår fartsøkning, men ikke mye på et skrog som ditt.

 

+574165890_FlapsUpbt.JPG.f36aba5ec294b991f41335b535db909f.JPG

 

Dette er en meget god løsning. Helt ideelt kunne en ønske at det skroget hadde et horisontalt område.

Lurt å plassere flaps så langt ut på sidene som mulig for der blir de mest effektive.

 

1988595859_FlapsU.JPG.06d9572bccb3749232f4b7de3b4ce6f6.JPG

 

Riktig høyde på finnene bestemmes av hastigheten.

Jo saktere du skal kjøre jo høyere finner trenger du.

 

Ikke vær redd for å lage dette selv :thumbsup:

Bruk 1.5mm eller 2mm AISI316 plate, sveis finnene fast på flapsene du har.

Prøv 2 høyder på finnene, føl på forskjellen, husk det er deg som skal være fornøyd med resultatet så det er ingen på planeten som er bedre enn deg til å bedømme forskningsresultatene dine...  :wink:

Så lager du den siste og endelige løsningen.... (tipper du havner rundt 40mm)

 

Håper du deler den endelige løsningen din :thumbsup:

 

Generelt vil jeg anbefale at en er forsiktig med flaps mellom drevene. Disse vil virke som en reell skrogforlengelse og kan fort føre til ganske betydelig endring i skrogoppførsel. Begynn i så fall med et moderat utstikk...

dieselfan

dieselfan

Lunde14 skrev On 23.12.2019 at 23.07:

noen mente dette vile senke toppfarten med flere knop.

 

Det lover jeg deg at du ikke kommer til å oppleve, du kommer tvertimot mest trolig til å bli veldig fornøyd... :thumbsup:

Å øke vått areal gir normalt fartsreduksjon, ja, men i dette tilfellet utgjør arealet av finnene kun promille av det totale våte areal....

Når du i tillegg vil få økt effektivitet på flapsene så er det sannsynlig at du oppnår fartsøkning, men ikke mye på et skrog som ditt.

 

+574165890_FlapsUpbt.JPG.f36aba5ec294b991f41335b535db909f.JPG

 

Dette er en meget god løsning. Helt ideelt kunne en ønske at det skroget hadde et horisontalt område.

Lurt å plassere flaps så langt ut på sidene som mulig for der blir de mest effektive.

 

1988595859_FlapsU.JPG.06d9572bccb3749232f4b7de3b4ce6f6.JPG

 

Riktig høyde på finnene bestemmes av hastigheten.

Jo saktere du skal kjøre jo høyere finner trenger du.

 

Ikke vær redd for å lage dette selv :thumbsup:

Bruk 1.5mm eller 2mm AISI316 plate, sveis finnene fast på flapsene du har.

Prøv 2 høyder på finnene, føl på forskjellen, husk det er deg som skal være fornøyd med resultatet så det er ingen på planeten som er bedre enn deg til å bedømme forskningsresultatene dine...  :wink:

 

Generelt vil jeg anbefale at en er forsiktig med flaps mellom drevene. Disse vil virke som en reell skrogforlengelse og kan fort føre til ganske betydelig endring i skrogoppførsel. Begynn i så fall med et moderat utstikk...



×
×
  • Create New...