Jump to content

Erfaring med skjermbytte på Simrad CX 44?

Inter 9000

Recommended Posts

Jeg har en Simrad CX 44, skjermen begynner å slippe inn luft i hjørnene. 

Blir bare større og større bubler.

Noe som har vært borti å bytte skjerm, evt hvor kan skjermen kjøpes? ( Ebay??) eller må enn leve med dette til hele greia må skiftes ?

Redigert av Inter 9000 (see edit history)

Mvh Richard

Gleder meg til våren.....

Hei Inter 9000. Det er ikke skjermen som er problemet, men limet mellom LCD-panelet og frontdekselet som slipper. Ikke på selve LCD. Jeg har kjøpt inn LCD-panelet, så har et liggende på lager, men det løser ikke slipp-problemet med frontpanelet. Tror jeg vil anbefale deg å leve med den som den er. Ikke lett å utbedre eller forsinke at det slipper mere. Du ser dette om du demonterer, som jeg gjorde noen ganger. Flere her inne med samme erfaring. God romjul, forresten.

Inter 9000 skrev On 25.12.2019 at 22.18:

Jeg har en Simrad CX 44, skjermen begynner å slippe inn luft i hjørnene. 

Blir bare større og større bubler.

Noe som har vært borti å bytte skjerm, evt hvor kan skjermen kjøpes? ( Ebay??) eller må enn leve med dette til hele greia må skiftes ?

Jeg kan gi deg 3000 NOK for skjermen simrad cx44

Kunne det vært mulig å prøve med slikt ‘LOCA’ lim som herdes med UV-lommelykt? Fikk noe slikt til et mobilskjerm rep kit en gang og det var kurant. Limet er veldig tyntflytende. Ser ikke bort fra at det vil trekke inn om det påføres forsiktig på kanten. Er også kjekt at det ikke herder før en finner fram lommelykta. Har brukt det med suksess for å lime små 7-segment display bak pleksiglass. Blir helt transparent.

bmwmaxi skrev for 3 timer siden:

Ser nå at man får det på aliexpress for 48,- usd.

Der er som nevnt ikke LCD'en som er problemet. Det er de-laminering i fronten foran LCD. Dette finner man nok ikke på Alienxpress.

Del 3a, "Complete front without display" Det er her problemet er i de ytterste 2 plast-lagene.

LCD, del 11 løser ikke noe. Det var 100% strøkent på min.

CX44deler.png

CX44front.png

Redigert av Worry II (see edit history)

Har akkurat samme delamineringen på min CX33, men har valgt å ikke bry meg. Plotteren virker akkurat like godt eller dårlig uavhengig av dette. Klart det hadde vært fint å hatt det fikset, men da ville det blitt nytt utstyr. Har nok litt vegring mot å ødelegge noe som virker. Hadde delamineringen vært over halve skjermen ville saken vært en annen, og jeg kunne vurdert en reparasjon.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...