Timmeeh
Jeg fisker en del kreps på fritiden, mest rundt Ranheim. Har også hatt en del utfordringer med at teinene lander opp ned. Er jo ikke så lett å få strekt ut korte lenker på så dypt vann. Anbefaler å ha noe tau mellom lodd og første teine. Jeg skal spleise i noe mer snart, 50m ca. Og bruke blåse i begge ender. Når du da har kjørt ut første blåsa vil den bremse lodd og teiner på tur ned, og når andre enden holdes stram og slippes vil teinene i teorien lande rett og utstrekt. Sett med strømmen, dra imot. Strøm er viktigere enn vinden mtp setting.
Mye spørsmål ja men har ikke opplevd noen eventyrfangster selv heller. Dro idag, da hadde mine 20 teiner stått i litt over en uke. Med ferskt agn, var nesten 2kg til sammen. Så jeg er jo under 1 stk i snitt per teine, selv om jeg har hatt oppi 5 stk på det meste. Tror det har blitt fisket hardt i fjorden, ettersom jeg har hørt fra tidligere yrkesfiskere her inne.
Bruker mest saltet agn. Har en bøtte 30L fra felleskjøpet om bord med salt i. Så når jeg fisker med garn og Line, så hiver jeg avskjær og bifangst i tønna. Taskekrabben liker ferskt agn, men trollkrabbe vet jeg ikke. Jeg får en del dypvannskrabbe i mine teiner, på alt mulig ekkelt agn så de er ikke kresne værtfall.
Fisker du lengre inn i fjorden?