TrikkerN Lønning
dieselfan skrev 1 time siden:Dette ser jo helt vilt ut, du må finne ut av dette
![]()
Skal forsøke å måle/tolke klaring mellom min impeller og akslingen på de to KAD44 impeller pumpene jeg har.
(har også 10-12 brukte impellere som jeg kan måle på, siden jeg ikke liker å kaste og fordi jeg har tro på statistikk...
)
Ja, det er vi begge enige om.
Jeg pleier ikke å være sleggemekaniker, men ble litt lei etter å ha pjusket med dette i flere timer. Av og til må nok være nok
Hulda skrev 1 time siden:Biltema har sett med o-ringer. Du får vel et helt sett der for hva en løs o-ring koster i o-ringbutikken. Maskinforretninger/Tess/Hydrscan og andre. Hvis akslingen er litt stuket i enden, ville jeg personlig brukt 1 time med fil. NAV betaler meg under 500 i timen, tror jeg. Har ikke regnet på det.
Ved hjelp av linken til @Sjøfnugg så fant jeg delenummeret, som jeg igjen søkte opp på marinedeler.no. Den kostet 33kr, så den skal jeg tåle!
Den ryker nok ikke på søppeldynga, men det blir moro å sammenligne den nye og se hva som er forskjellen og evt ha en i reserve.
Får man timelønn fra NAV?
Sjøfnugg skrev 49 minutter siden:Volvo har denne for 43.75 kr.
Om impelleren gikn av, så skjønner jeg ikke at den ikke vil på? Presset, eller hamret du på lagrene? Og stuket enden som det sies over?
Takk for link og delenummer !
Jeg slo ut akslingen med impeller på, den skulle jo ut uansett. Men jeg kan ikke skjønne at det skal ha utgjort noe skade,