Jump to content

Edit History

Mouche

Mouche

Kjeles skrev 1 time siden:

Det er underlig at lovkunnskapen står så svakt og selvjustisen står så sterkt blant båtfolket. Fort gjort å sjekke loven om hittegods fra 1953. Her er noen aktuelle utdrag:

Ja, her satte du oss virkelig på plass, i alle fall meg, det skal du ha! Kom til å tenke på at jeg fant en liten fender flytende i sjøen for et par år siden, og den tok jeg opp og har siden brukt siden ingen eier har dukket opp. Nå skjønner jeg nå a tjeg skal umiddelbart sette meg i bilen og kjøre til nærmeste politistasjon og avlevere denne.

Og for de som har god tid og/eller kjeder seg, kan det muligens være noe å finne av interesse her:

https://docplayer.me/40503094-Last-over-bord-en-gjennomgang-av-reglene-om-oppryddingsansvar-relatert-til-last-saerlig-containere-som-har-falt-over-bord-fra-skip.html#show_full_text

Mouche

Mouche

Kjeles skrev 55 minutter siden:

Det er underlig at lovkunnskapen står så svakt og selvjustisen står så sterkt blant båtfolket. Fort gjort å sjekke loven om hittegods fra 1953. Her er noen aktuelle utdrag:

Ja, her satte du oss virkelig på plass, i alle fall meg, det skal du ha! Kom til å tenke på at jeg fant en liten fender flytende i sjøen for et par år siden, og den tok jeg opp og har siden brukt siden ingen eier har dukket opp. Nå skjønner jeg nå a tjeg skal umiddelbart sette meg i bilen og kjøre til nærmeste politistason og avlevere denne.

• Create New...