Jump to content

Edit History

Gullfisk

Gullfisk

Om det er den store laderen med trafo, så stikker det ut en temp føler, ved pluss og minuskabelen. Den lader litt hardere når det er lavere temp. Om du skrur av lokket, og trekker printkortet litt opp, så er det et potmeter som du kan justere spenningen med. Bør ha fullt batteri når du gjør det, og ta hensyn til temperaturen. Disse laderene har en fast minimumstid på float rundt 16t også, så om man stadig setter på lading med fulle, eller nesten fulle batterier, kan de nok bli litt hardt for batteriene. 

Jeg justerte spenningen litt ned på mine agm, og passet på å ikke lade nesten fulle batterier. Satte en egen liten 5A Lader på start, da det ikke har samme lade behov. 

Gullfisk

Gullfisk

Om det er den store laderen med trafo, så stikker det ut en temp føler, ved pluss og minuskabelen. Den lader litt hardere når det er lavere temp. Om du skrur av lokket, og trekker printkortet litt opp, så er det et potmeter som du kan justere spenningen med. Bør ha fullt batteri når du gjør det, og ta hensyn til temperaturen. Disse laderen har en fast minimumstid på rundt 16t også, så om man stadig setter på lading med fulle, eller nesten fulle batterier, kan de nok bli litt hardt for batteriene. 

Jeg justerte spenningen litt ned på mine agm, og passet på å ikke lade nesten fulle batterier. Satte en egen liten 5A Lader på start, da det ikke har samme lade behov. 

Gullfisk

Gullfisk

Om det er den store laderen med trafo, så stikker det ut en temp føler, ved pluss og minuskabelen. Den lader litt hardere når det er lavere temp. Om du skrur av lokket, og trekker printkortet litt opp, så er det et poteter som du kan justere spenningen med. Bør ha fullt batteri når du gjør det, og ta hensyn til temperaturen. Disse laderen har en fast minimumstid på rundt 16t også, så om man stadig setter på lading med fulle, eller nesten fulle batterier, kan de nok bli litt hardt for batteriene. 

• Create New...