Bråttsjø
Takk for svar.
Nå er jeg ikke eksperten her, men det jeg har sjekket så har "traktormotoren" mekanisk diesel pumpe og denne er hydraulisk styrt..
(litt på tynn is nå)
Fikk tilbud på en dieselpumpe fra en traktor, men den var ikke lik min.
Den var mye større og ikke samme aksling. Så den passet ikke.
Det stod "over ett" merke da jeg tok av pumpa. ( det kommer frem på bilde også) Jeg antar at den pumpa jeg har er så slitt at den kanskje må justeres når den settes tilbake. Etter overhaling vel og bemerke.
Nå skal jeg undersøke om jeg kan få overhalt diesel pumpa hos et traktor verksted. Det kan tydeligvis lønne seg. Mange takk for tips.
Jeg har fått et prisoverslag på 6000 + moms. PLUSS eventuelt. Min erfaring er jo at det ALlTID er noe "eventuelt" .
Jeg har pumpa fremdeles i håp om å finne et rimeligere alternativ.
Båten er en gammel sliten Viksund Goldfish. Er veldig i tvil på hvor mye det er verd og bruke på denne båten for ikke å tape alt for mye på den. Men jeg liker den jo veldig godt, selv om den er veteran å regne. Det er nok å "ta av" (jobb) på båten også. men nå må jeg først få motoren i gang igjen. Den gikk veldig fint i starten, og jeg så ikke denne diesel lekkasjen før motoren plutselig begynte og bli vanskelig å starte..
Håper jeg ikke nå holder på med første ledd i en lang kjedereaksjon... ha ha..
Vil vel tro at når motoren sviver fint uten noe stort oljeforbruk, og ikke noe røyk av betydning, er det vel mer igjen av motoren.
Igjen, mange takk for tips.
Flott med dette forumet, og takk til dere som engasjerer dere.. :-)
Skal nok fa liv i motoren. Det koster bare litt..