chris_leikesae Startet 4.Januar.2020 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2020 Hei! Er på utkikk etter en teine/garn båt til fiske langs kysten, er finværs fisker så det er sagt. Har sett på sting 600 og Øien 620 ( denne med 70hk suzuki. Er det andre alternativer i denne størrelsen og pris? Er snakk om rundt 20-24 fot og 200 000 i pris. Føler egentlig at Sting og Øien er helt lik, bortsett fra småe detaljer og litt forskjell i pris. Gjerne kom med For og imot og evt deres egne erfaringer ! Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 4.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2020 Sett litt på disse båtene selv også, så en sting flere ganger når jeg var på sjøen i hummersesongen og det så ikke ut som baugen på den var designet for å gå i noe særlig med bølger. Tror øien er litt bedre der. Leita litt selv på nett etter alernativer og fant da interfisher 600, men har ikke fått sett noe nærmere på den og heller ikke hørt noe om den. Noen med erfaring fra interfisher 600 her? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2020 Rana har vel også en 20’ utgave. Tilsynelatende ok i sjø ut fra det jeg så i hummerfisket, men har ikke prøvd den selv. Sitér dette innlegget Link to post
chris_leikesae Svart 6.Januar.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2020 Ja tror nok det for min del blir en Øien 620 med 70hk Suzuki. Ser denne kommer på ca 200k i pris, Stingen er faktisk noe dyrerer og litt mindre. Rana sine båter virker som brae båter ift lastekapasitet osv, men de er en god del dyrere også. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Balder.. Svart 6.Januar.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2020 Er det bare jeg som synes prisen på enkle åpne båter er brutale, hva med andrehandsverdi på en slik hvis den kjøpes ny ? Se hva man kan få for 200'+, kanske ikke så mange som dekker behovet til en ihuga teine fisker men likevel. Det skulle vært flere av Gimo 560 med midtkonsoll på bruktmarkedet jeg hadde en men solgte for ett par år siden, angret allerede dagen etter, var ikke veldig behagelig i litt sjø men var ekstremt stødig ,selvlensingen fungerte perfekt, lettdrevet kjempebåt til teine/line og garn for en hobbyfisker. Hvorfor sluttet de å produsere den, noen som vet ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.