Jump to content

Hjelp til kjøp av båt, sting 600, Øien 620 eller lignende

chris_leikesae

Recommended Posts

Hei! 
Er på utkikk etter en teine/garn båt til fiske langs kysten, er finværs fisker så det er sagt.  Har sett på sting 600 og Øien 620 ( denne med 70hk suzuki.  Er det andre alternativer i denne størrelsen og pris? Er snakk om rundt 20-24 fot og 200 000 i pris.
Føler egentlig at Sting og Øien er helt lik, bortsett fra småe detaljer og litt forskjell i pris. 
Gjerne kom med For og imot og evt deres egne erfaringer ! 

Sett litt på disse båtene selv også, så en sting flere ganger når jeg var på sjøen i hummersesongen og det så ikke ut som baugen på den var designet for å gå i noe særlig med bølger. Tror øien er litt bedre der. Leita litt selv på nett etter alernativer og fant da interfisher 600, men har ikke fått sett noe nærmere på den og heller ikke hørt noe om den. Noen med erfaring fra interfisher 600 her?

Guest Balder..

Er det bare jeg som synes prisen på enkle åpne båter er brutale, hva med andrehandsverdi på en slik hvis den kjøpes ny ?

Se hva man kan få for 200'+, kanske ikke så mange som dekker behovet til en ihuga teine fisker men likevel.

Det skulle vært flere av Gimo 560 med midtkonsoll på bruktmarkedet :smiley: jeg hadde en men solgte for ett par år siden, angret allerede dagen etter, var ikke veldig behagelig i litt sjø men var ekstremt stødig ,selvlensingen fungerte perfekt, lettdrevet kjempebåt til teine/line og garn for en hobbyfisker.

Hvorfor sluttet de å produsere den, noen som vet ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...