PålD
Jeg begynte i 2017 å pusse opp min Sollux 24ac fra 1988/88 med 5,4L Bedford rekke 6 som jeg kjøpte på våren samme år. Mye er gjort både innvendig, utvendig og med motor, men jeg har kommet til et punkt hvor jeg enten ønsker å kjøpe ny motor med alle fordelene det har, da den jeg har er fra 1967 (fungerer men alderen kommer man ikke unna, jeg stoler ikke på den), eller selge båten til fordel for større og annen type (seil?)båt. Jeg har en 18 fots skjærgårdsjeep som er bruksbåt/fiskebåt året rundt, så jeg tåler at Solluxen står på land i ny og ned, så på sjøen kommer jeg uansett. Skal sies at båten har fått på ny rekke på akterkabinen som jeg tegnet selv, og ny kalesje, og nytt stort kjøleskap.. renovert mye treverk osv osv. Det er vanskelig å selge noe man har lagt ned enormt mye arbeid i, samtidig så må man være fornuftig når man kommer til det man føler er grensen for hva man skal legge ned i en båt i forhold til verdien på disse båtene i dag, man får aldri tilbake pengene hvis det skal selges igjen. Jeg legger ved noen bilder, så kan dere jo si hva dere mener, jeg er fryktelig usikker. Skal jeg beholde den blir det ny innredning i akterkabinen ,og samme finish i kabinen foran som ute. Ny motor må det også bli. Dette krever mye arbeid, men fint blir det jo alltids. Båten har jo potensial.. men hvor er grensen til sunn fornuft...?