Jump to content

Edit History

Lars H.

Lars H.

PålD skrev for 10 timer siden:

men hvor er grensen til sunn fornuft...?

Den grensen er fullstendig flytende.

Selv har jeg en Saga 27 1986 modell med original Yanmar-motor som jeg har hatt siden 1987. Jeg tør ikke tenke på hvor mange kroner jeg har kostet på denne båten i form av ekstra utstyr og vedlikehold. For 2 år siden ble det baugpropell til 40k, og i vinter ble motorlabber, varmeveksler, eksosbend og eksosmanifold byttet, tilsammen dette også 40k. Selge båten? Nix, det styret orker jeg ikke. Kjøpe ny /brukt båt (har råd til temmelig ny bruktbåt)? Nix, det styret orker jeg heller ikke. Beholde båten jeg kjenner som min egen bukselomme og nyte båtlivet i 10 - 15 år til (jeg er 76 år nå)? JA! 

Lars H.

Lars H.

PålD skrev for 8 timer siden:

men hvor er grensen til sunn fornuft...?

Den grensen er fullstendig flytende.

Selv har jeg en Saga 27 1986 modell med original Yanmar-motor som jeg har hatt siden 1987. Jeg tør ikke tenke på hvor mange kroner jeg har kostet på denne båten i form av ekstra utstyr og vedlikehold. For 2 år siden ble det baugpropell til 40k, og i vinter ble motorlabber, varmeveksler, eksosbend og eksosmanifold byttet, tilsammen dette også 40k. Selge båten? Nix, det styret orker jeg ikke. Kjøpe ny /brukt båt (har råd til temmelig ny bruktbåt)? Nix, det styret orker jeg heller ikke. Beholde båten og nyte båtlivet i 10 - 15 år til (jeg er 76 år nå)? JA! 

• Create New...