PålD
Fuglen skrev for 20 timer siden:Sunn fornuft er som nevnt over å beholde denne.
Den er jo kjempeflott!
Hadde og gått for en brukt overhalt yanmar.
Kjøper du ny, kommer du bare til å gå på på nytt for å få det like fint som det du hadde i Sollux'en.
Tror du har rett... jeg har jo muligheten til å få kanskje Norges fineste Sollux ? ?
Jeg er veldig glad i klassiske trebåter også, og liker å jobbe med tre å få gode resultater. Jeg har hatt 5 båter. To av dem var tre, det er balsam for min sjel å skape et flott smykke av en båt. Flott å ha en plastbåt med interiør i teak som skinner som et smykkeskrin. Plastbelagt respatex interiør er ikke noe for meg. Man lærer mye om materialer når man jobber med treverk på denne måten, og lærer seg å jobbe med riktige teknikker og produkter som eksempelvis olje og spritbeiser for å skape riktig glød og kontraster i treet. Owatrol edeltreolje, og Liberon sine beiser er mine favoritter. Det er gøy å gjøre en innsats når man får fram «wow» effekten hos andre. Jeg pleier å bruke 7 strøk edeltreolje, er liksom ikke lov med mindre ?Det er også utrolig trivelig å være i en flott båt. Det er nesten bare en selv som setter begrensningene.. mine arbeidstimer er for meg gratis :) Får jeg inn en mindre motor kan jeg kanskje få mer eller mindre flatt gulv i båten, uten motorkassen, det hadde vært deilig, og frigjørende :)