Jump to content

Trimflaps på deplacementsbåter (Nidelv 24)


QEII

Recommended Posts

Du vil oppnå en fartsøkning ja (tror man beregner rundt 1 knop per meter forlengelse). 30% drivstoffbesparelse høres imidlertid noe optimistisk ut! Men minuset er at man også får mer uberegnelige egenskaper med sjøgang inn bakfra/på skrå bakfra. Så det man får igjen i ekstra fart må man gi fra seg i egenskaper i dårlig vær. Så dette er en balansegang ja..

 

Hvis du foretar et søk på forumet så vil du nok finne mye info om dette.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...