Jump to content

Edit History

jerognal

jerognal

Årsmodell?

Min er 2003 og der gjelder følgende:

Om den har vært på service skal jo alt være på stell. Men dobbeltsjekk anodene i blokken. Står en ved hver sylinder like ved pluggene.

Sjekk termostaten. Disse har en tendens til å ruste seg fast. Min har rustet fast i åpen stilling slik at motor gikk kald hele tiden.

Skift motorolje og girolje en gang i året og tøm forgassere. (Husk at disse motorene skal ha MINERAL-olje). Og hadde definitivt IKKE kjøpt Yamaha-olje. Bruker Valvoline sin 10-40 outboard olje. Yamaha-oljen er dyr og dårlig.

Smør opp smørenipler en gang pr år med fettpresse.

Plugger holder normalt i mange sesonger på en 4-takter.

Og så skal jo ventiler justeres innimellom. Er en enkel affære på disse motorene.

Regreim hvert 5. år iflg manual men de holder MYE lengre. Uansett dritenkel å skifte.

 

Ellers anbefaler jeg deg eksternt bensinfilter med vannutskiller i mellom tank og motor. Så får du aldri tull med rusk og rask i forgassere.

jerognal

jerognal

Årsmodell?

Min er 2003 og der gjelder følgende:

Om den har vært på service skal jo alt være på stell. Men dobbeltsjekk anodene i blokken. Står en ved hver sylinder like ved pluggene.

Sjekk termostaten. Disse har en tendens til å ruste seg fast. Min har rustet fast i åpen stilling slik at motor gikk kald hele tiden.

Skift motorolje og girolje en gang i året og tøm forgassere. (Husk at disse motorene skal ha MINERAL-olje). Og hadde definitivt IKKE kjøpt Yamaha-olje. Bruker Valvoline sin 10-40 outboard olje. Yamaha-oljen er dyr og dårlig.

Plugger holder normalt i mange sesonger på en 4-takter.

Og så skal jo ventiler justeres innimellom. Er en enkel affære på disse motorene.

Regreim hvert 5. år iflg manual men de holder MYE lengre. Uansett dritenkel å skifte.

 

Ellers anbefaler jeg deg eksternt bensinfilter med vannutskiller i mellom tank og motor. Så får du aldri tull med rusk og rask i forgassere.

jerognal

jerognal

Årsmodell?

Min er 2003 og der gjelder følgende:

Om den har vært på service skal jo alt være på stell. Men dobbeltsjekk anodene i blokken. Står en ved hver sylinder like ved pluggene.

Sjekk termostaten. Disse har en tendens til å ruste seg fast. Min har rustet fast i åpen stilling slik at motor gikk kald hele tiden.

Skift motorolje og girolje en gang i året og tøm forgassere. (Husk at disse motorene skal ha MINERAL-olje).

Plugger holder normalt i mange sesonger på en 4-takter.

Og så skal jo ventiler justeres innimellom. Er en enkel affære på disse motorene.

Regreim hvert 5. år iflg manual men de holder MYE lengre. Uansett dritenkel å skifte.

 

Ellers anbefaler jeg deg eksternt bensinfilter med vannutskiller i mellom tank og motor. Så får du aldri tull med rusk og rask i forgassere.

jerognal

jerognal

Årsmodell?

Min er 2003 og der gjelder følgende:

Om den har vært på service skal jo alt være på stell. Men dobbeltsjekk anodene i blokken. Står en ved hver sylinder like ved pluggene.

Sjekk termostaten. Disse har en tendens til å ruste seg fast. Min har rustet fast i åpen stilling slik at motor gikk kald hele tiden.

Skift motorolje og girolje en gang i året og tøm forgassere. (Husk at disse motorene skal ha MINERAL-olje).

Plugger holder normalt i mange sesonger på en 4-takter.

Og så skal jo ventiler justeres innimellom. Er en enkel affære på disse motorene.

Regreim hvert 5. år iflg manual men de holder MYE lengre. Uansett dritenkel å skifte.

jerognal

jerognal

Årsmodell?

Min er 2003 og der gjelder følgende:

Om den har vært på service skal jo alt være på stell. Men dobbeltsjekk anodene i blokken.

Sjekk termostaten. Disse har en tendens til å ruste seg fast. Min har rustet fast i åpen stilling slik at motor gikk kald hele tiden.

Skift motorolje og girolje en gang i året og tøm forgassere. (Husk at disse motorene skal ha MINERAL-olje).

Plugger holder normalt i mange sesonger på en 4-takter.

Og så skal jo ventiler justeres innimellom. Er en enkel affære på disse motorene.

Regreim hvert 5. år iflg manual men de holder MYE lengre. Uansett dritenkel å skifte.

jerognal

jerognal

Om den har vært på service skal jo alt være på stell. Men dobbeltsjekk anodene i blokken.

Sjekk termostaten. Disse har en tendens til å ruste seg fast. Min har rustet fast i åpen stilling slik at motor gikk kald hele tiden.

Skift motorolje og girolje en gang i året og tøm forgassere. (Husk at disse motorene skal ha MINERAL-olje).

Plugger holder normalt i mange sesonger på en 4-takter.



×
×
  • Create New...