Jump to content

Edit History

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Worry II skrev for 9 timer siden:

Hei, alle er vinterisollert og manuell pumpe bør byttes i elektrisk pumpe, i mitt tilfelle koblet med tidsbryter så man ikke glemmer den. Drev går billigere og marsjer på ca 25 knop med 6ern til Yanmar. Aksling planer 2/3 med samme 290hk i ca 18. I 15-20 knop er skroget meget sjøsterkt. I 8 knop med aksling bruker den nesten ikke drivstoff, si 7 liter i timen. Aksling bruker nok 50% mer enn drev i 15+ knop. Min drar ca 35 liter pr time i 18 knop, da på 3000 omdr. Men vedlikeholdet er rimeligere med aksling, så klart. Og ikke minst enklere, klarer alt selv.

Når det gjelder diskusjon om drev/akslingSå er den evigvarende  ?

 

 

Er det standard med dyse fra defroster til vindu?

Hvordan er det få kommet til å satt inn en elektrisk pumpe?

 

I tillegg er jeg veldig spent på plass følelsen ombord generelt.

 

Når det er sagt er det en ting som imponerer meg, plassen det ser ut til å være på toalett !

TrikkerN Lønning

TrikkerN Lønning

Worry II skrev for 9 timer siden:

Hei, alle er vinterisollert og manuell pumpe bør byttes i elektrisk pumpe, i mitt tilfelle koblet med tidsbryter så man ikke glemmer den. Drev går billigere og marsjer på ca 25 knop med 6ern til Yanmar. Aksling planer 2/3 med samme 290hk i ca 18. I 15-20 knop er skroget meget sjøsterkt. I 8 knop med aksling bruker den nesten ikke drivstoff, si 7 liter i timen. Aksling bruker nok 50% mer enn drev i 15+ knop. Min drar ca 35 liter pr time i 18 knop, da på 3000 omdr. Men vedlikeholdet er rimeligere med aksling, så klart. Og ikke minst enklere, klarer alt selv.

Når det gjelder diskusjon om drev/akslingSå er den evigvarende  ?

 

 

Er det standard med dyse fra defroster til vindu?

Hvordan er det få kommet til å satt inn en elektrisk pumpe?

 

En ting som imponerer meg er plassen det ser ut til å være på toalett !



×
×
  • Create New...