Jump to content

Edit History

Knallipadden

Knallipadden

Jeg forstår ikke at noen syns det er fælt å ha et obligatorisk båtregister. Det koster i dag 230 kroner i året å være medlem i småbåtregisteret, og 115 kroner for de andre båtene man eier hvis man eiere flere. Det er ikke en promille en gang i forhold til hva det koster å eie en båt. Man har fortsatt full frihet på sjøen. Er det en ulempe at noen kan finne ut hvem som eier båten din hvis den har blitt sjålet, du har ramlet over bord ,eller båten har blir hensatt på feil plass? Jeg forstår det bare ikke... Det er en trygghet for en selv personlig og det er en trygghet for samfunnet at folk ikke bare kan ta seg til rette. I den ene båtforeningen jeg var medlem i var det et så stort problem med folk som hensatte båtene sine at foreningen måtte sette opp kontigenten for å få råd til å fjerne alle båtene og øke sikkerheten. Det er ikke riktig at jeg skal måtte betale for at noen dumper båtene sine (om de er stjålet eller ikke). Hadde de vært registrert kunne man ha funnet eieren, og eier eller forsikringens selskap kunne ha fjernet båtene. 

En kompis av meg er også plaget med at folk tyvlåner plassen hans når han har vært ute med båten. Veldig ofte er båtene uregistrert slik at han ikke kan få kontakt med eier. Det er utrolig irriterende. Siden det veldig ofte ikke lar seg gjøre å flytte båten en annen plass havner han i en knipe selv med å finne plass. 

Knallipadden

Knallipadden

Jeg forstår ikke at noen syns det er fælt å ha et obligatorisk båtregister. Det koster i dag 230 kroner i året å være medlem i småbåtregisteret, og 115 kroner for de andre båtene man eier hvis man eiere flere. Det er ikke en promille en gang i forhold til hva det koster å eie en båt. Man har fortsatt full frihet på sjøen. Er det en ulempe at noen kan finne ut hvem som eier båten din hvis den har blitt sjålet, du har ramlet over bord ,eller båten har blir hensatt på feil plass? Jeg forstår det bare ikke... Det er en trygghet for en selv personlig og det er en trygghet for samfunnet at folk ikke bare kan ta seg til rette. I den ene båtforeningen jeg var medlem i var det et så stort problem med folk som hensatte båtene sine at foreningen måtte sette opp kontigenten for å få råd til å fjerne alle båtene og øke sikkerheten. Det er ikke riktig at jeg skal måtte betale for at noen dumper båtene sine (om de er stjålet eller ikke). Hadde de vært registrert kunne man ha funnet eieren, og eier eller forsikringens selskap kunne ha fjernet båtene. 

En kompis av meg er også plaget med at folk tyvlåner plassen hans når han har vært ute med båten. Veldig ofte er båtene uregistrert slik at han ikke kan få kontakt med eier. Det er utrolig irriterende. 

Knallipadden

Knallipadden

Knallipadden

Knallipadden

Jeg forstår ikke at noen syns det er fælt å ha et obligatorisk båtregister. Det koster i dag 230 kroner i året å være medlem i småbåtregisteret, og 115 kroner for de andre båtene man eier hvis man eiere flere. Det er ikke en promille en gang i forhold til hva det koster å eie en båt. Man har fortsatt full frihet på sjøen. Er det en ulempe at noen kan finne ut hvem som eier båten din hvis den har blitt sjålet, du har ramlet over bord ,eller båten har blir hensatt på feil plass? Jeg forstår det bare ikke... Det er en trygghet for en selv personlig og det er en trygghet for samfunnet at folk ikke bare kan ta seg til rette. I den ene båtforeningen jeg var medlem i var det et så stort problem med folk som hensatte båtene sine at foreningen måtte sette opp kontigenten for å få råd til å fjerne alle båtene og øke sikkerheten. Det er ikke riktig at jeg skal måtte betale for at noen dumper båtene sine (om de er stjålet eller ikke). Hadde de vært registrert kunne man ha funnet eieren og de eller forsikringen kunne ha fjernet de. 

• Create New...