Guest Avmønstret# Startet 9.Januar.2020 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2020 Ser at Windy mener det kommer til å blåse med kast opp i 30 m/s lørdag og natt til søndag på Sørlandet og Østfoldkysten. Mens yr er langt mer moderate i sine meldinger. Men uansett, det blir vind til helga! Sitér dette innlegget Link to post
Langs land Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Hmm, ingen bekymrede båteiere denne gangen? Bastøferga går i ring og Strømstadbåtene ligger godt tjora til kai.... Sitér dette innlegget Link to post
Trulte37 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Nja. Kanskje for kort tid siden sist. Målt middelvind på Strømtangen var ikke så voldsom i dag, men kraftigste vindkast ble målt til 29 m/s og det er jo ganske friskt. Gjenstår å se hvor høy vannstanden blir i morgen. Sitér dette innlegget Ideell båt er den som ikkje får større fart enn at føraren reagerer like snart Link to post
Rookie_332 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Tok med barnebarnet ut på moloen i Saltnes hun satt på skulderen min og vi smakte på saltvann ja ? blåste mellom 20 og 25 ms ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 (redigert) Det har blåst godt i båthavnen der jeg har båten, Sonskilen båthavn. Son er riktignok ikke (tidligere) Østfold, men dog noen kilometer unna. her gikk det en mindre (lett) motorbåt med solid presenning over ende. Her var det sønnavind rett på tvers av båten. Nå viser målestasjonen i havnen at vinden har gitt seg, men det tok nok godt i morges. Nå er det utrolig lavt trykk, håper ikke vinden tar seg opp igjen når barometeret stiger. Jeg har heldigvis båten stående med baugen mot vinden. Bildet er forresten fra der jeg har båten på vannet i sesongen, rett ved slangekveilen. Og det positive ved bildet er at det er fullstendig isfritt! Også her hjemme på Skjetten ved Lillestrøm står viseren på barometeret langt fobi "Stom". Redigert 9.Februar.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Var nede og sjekka båten på Grimsøy (Sarpsborg). Rulla mye i båsen, men så ellers ut til å ha det bra. La ut et par ekstra fendre og gikk ned i båten og koste meg litt med litt småplukk før jeg dro hjem. Grisevær å kjøre bil i... Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Lars H. skrev 13 minutter siden: Det har blåst godt i båthavnen der jeg har båten, Sonskilen båthavn. Son er riktignok ikke (tidligere) Østfold, men dog noen kilometer unna. her gikk det en mindre (lett) motorbåt med solid presenning over ende. Her var det sønnavind rett på tvers av båten. Nå viser målestasjonen i havnen at vinden har gitt seg, men det tok nok godt i morges. Nå er det utrolig lavt trykk, håper ikke vinden tar seg opp igjen når barometeret stiger. Jeg har heldigvis båten stående med baugen mot vinden. Bildet er forresten fra der jeg har båten på vannet i sesongen, rett ved slangekveilen. Og det positive ved bildet er at det er fullstendig isfritt! Også her hjemme på Skjetten ved Lillestrøm står viseren på barometeret langt fobi "Stom". Uff da .... Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Geir Kåre S skrev 7 minutter siden: Var nede og sjekka båten på Grimsøy (Sarpsborg). Rulla mye i båsen, men så ellers ut til å ha det bra. La ut et par ekstra fendre og gikk ned i båten og koste meg litt med litt småplukk før jeg dro hjem. Grisevær å kjøre bil i... Er du fra særp ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Rookie_332 skrev 17 minutter siden: Er du fra særp ? Neida, bor rett ved grensa til Østfold, i Enebakk (ca. 120 meter fra fylkesgrensa). Må jo ha båten i fylket med de hyggeligste folka ;-) Ligger hos Sarpsborg seilforening på andre siden for Grimsøy marine. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Geir Kåre S skrev Just now: Neida, bor rett ved grensa til Østfold, i Enebakk (ca. 120 meter fra fylkesgrensa). Må jo ha båten i fylket med de hyggeligste folka ;-) Ligger hos Sarpsborg seilforening på andre siden for Grimsøy marine. He he ok ? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Sier ikke at andre folk er "uhyggelige", men noen år på både Grimsøy og seilforeningen, pluss også en campingplass ved Råde tilsier at den gjengse østfolding jeg har møtt er veldig trivelige folk. Lave skuldre og godt humør, helt perfekt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Min båt ligger på land og i le for nesten alle vindretninger. Men i dag dro vinden rett på. Selv den tunge presenningen og godt med vannkanner som lodd blafret bra i dag. Nå er båten lagt med bauen mot vinden (den eneste retningen vinden kan treffe den), så den lå jo greit. Ellers har det flakset både presenninger og kalesjer av andre båter i båthavnen her. Noen har fått betydelig vått på interiøret sitt.. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Rookie_332 Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Geir Kåre S skrev 17 minutter siden: Sier ikke at andre folk er "uhyggelige", men noen år på både Grimsøy og seilforeningen, pluss også en campingplass ved Råde tilsier at den gjengse østfolding jeg har møtt er veldig trivelige folk. Lave skuldre og godt humør, helt perfekt :-) Er fra Råde ??? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Blåste godt på Gullholmen, utenfor Jeløya også. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Det var bra heftig ute på Kvåsen i dag ? Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 9.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2020 Måler på Stavernsodden fyr viste 35,5 m/s i kast kl 1440 i dag. Middelvind 30,9 m/s kl 1612 i følge webside selarvik.no. Begge er rekord på denne måleren. Vet ikke om den er helt nøyaktig, men jeg tror ingen plass på vestfoldkysten er mer blåsende enn oppe på fyret på Stavernsodden. Hadde selv store deler av oppveksten der ute på 60-70-tallet hos mine besteforeldre, dvs morfar var fyrmester. Ikke uten grunn at hele gårdsplassen var inngjerdet. Men morfar syntes ikke det blåste noe særlig der, for han var født og oppvokst på Kråkenes fyr utenfor Måløy. Og der blåser det jo i hvert fall godt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.