altmuligbåt Startet 10.Januar.2020 Del på Facebook Startet 10.Januar.2020 Hei Har en nyere Yamaha 9,9 (med 20hk forgaser) Noen som har prøvd litt større ribber med noe slik motor? Helst 4m + og fremdeles få den i plan. Npen med erfaring? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
dieselfan Svart 10.Januar.2020 Del på Facebook Svart 10.Januar.2020 Det er svært stor forskjell på hvordan forskjellige rib'er slipper vannet. Plassering av tank og batteri har også stor betydning. Har rigget om båter som enkelte hevdet var "umulige" å få til å plane. Veier du 150kg og setter deg helt bakerst med batteri, full tank og 50m blytau også plassert bak så planer nesten ingenting.... @altmuligbåt Hvor mange skal du ha i båten og fortsatt plane? Er du villig til å bytte til en fornuftig propell ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Januar.2020 Del på Facebook Svart 11.Januar.2020 Jeg har 20hk 4 t på 3,1m rib. Planer fint med 2-3 pers ombord. 4 personer blir for mye 4 meter med 20 hk tror ikke jeg blir bra Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 13.Januar.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Hmm dette jeg var litt redd for, at det ikke er noe fastitt svar... har i dag flere mindre riber, en 330 king 9,9hk planer fint med 3+ voksene menesker. Har en Zodiac 330 rib. med 20hk som lett går i plan nesten uansett. (hadde meg + 2 unger og dagstur oppaking og kona bak på tube.. rett i plan.. får bare kjøpe og prøve meg frem litt... Og ja setter på proppel som passer.. topphastighet er ikke viktigst. (har andre fartøy til det.) men må få den i plan.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
nomen Svart 13.Januar.2020 Del på Facebook Svart 13.Januar.2020 Husk at det er store vektforskjeller mellom båtene. Min Smartrib 330 veier nesten 150 kg, tilsvarende Grand, veier vel ca 95. Min rib har 20 hk Yamaha og planer akkurat med 270-280 kg ombord, men det er heeelt i grenseland. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.