Sjøtunga Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Det er et orlogsflagg med kongens (Harald V) monogram. Man kunne fristes til å tro at er kongeflagget, men det ser vel ikke sånn ut. Jeg tror uansett ikke at det er helt stuerent å heise det flagget der på din fritidsbåt... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Marulf Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Jeg har et splittflagg uten noe merke på. Kjempeflott flagg som brukes flittig. Er jo tross alt gift med en prinsesse.. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 Jeg tror uansett ikke at det er helt stuerent å heise det flagget der på din fritidsbåt... Det har eg heller ikke gjort, men flagget fulgte med båten og har lurt litt på dette monogrammet..... Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Herman Svart 3.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2012 (redigert) Dette flagget fulgte med båten min når eg kjøpte den. Hvilket flagg er dette ? Dette er et splittflagg for KNS-båter/medlemmer med kong Haralds navnesiffer (endret etter at jeg så Sjøtummels innlegg). Som sagt flere ganger over her kan du ikke føre dette flagget på båten din med mindre du er medlem av KNS og båten din er registrert der. KNS sine flaggregler sier bl.a. følgende: Kongelig Norsk Seilforenings flagg kan føres på en båt som er registrert i foreningen når den eies av medlem som er norsk statsborger, og båten er under kommnando. En båt som fører foreningens flagg skal vise tydelig navn i overensstemmelse med foreningens båtregister Redigert 3.Juni.2012 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.